Äntligen...

ja Äntligen har jag fått tid för att kolla upp mitt bäcken lite mer innan förlossning. Nog för att detta inte kommer säga allt, men en hel del lär man väl få veta!
Känns jobbigt att i dagsläget gå runt och inte veta, jag vill kunna börja förbereda mig.. förlossningsplanering ska ju ske i v32.. jag kommer skriva min efter v 36.. ev först v38 då jag har möte med BM före slutbedömningen v36.. tjorvigt.. Jaja det löser sig nog!
Så på tisdag blir det en MR bäckenmätning ocg tisdagen därpå bedömning oc´h sen även samtal hos SMVC!

På frågan vad jag tror så är jag kluven.. 50% är rätt säker att mina mått är små, men den andra halvan säger verkligen att "varför skulle de vara så?"
Jag har även ett minne att Per Berg (som opererade mig på akademiska sa efteråt att de komplikationer som mest troligt kommer uppstå är att du nog måste snittas vid en graviditet för ditt bäcken är ganska trångt.. det var det även innan olyckan!
MEN hur vet han de?? han opererade ju? inte mätte dom ju bäckenet? Aaa, jag förstår faktiskt inget alls. I min operationsberättelse som jag fått hem står det inte heller nått om det utan bara att skruvarna måste bort innan graviditet/förlossning typ!

Nog om detta! Äntligen har man fått tider iaf!

Skulle beställa spjälsängen igår men då var den "tillfälligt slut.." så vet inte om jag åker in på barnens hus och handlar istället då den finns där.. liite dyrare men börjar ju ändå kännas som att de e bra om jag hinner få hem den och montera ihop den inom en rätt snar framtid..=) Imorn går vi som sagt in i v35..

Q är sveriges tråkigaste häst.. varannan natt är hon orolig och irriterad, det slås med ben till höger och vänster, hon vandrar och är allmänt otillfreds.. men varannan natt ligger hon eller står och sover inprincip konstant.. Inatt var en sån natt.. Jaja, jag tar ingen skada av att fölvaka.. blir ju lite mindre sömn på nätterna men går ju bra och sova på morgonen när man kommer hem 2-3 timmar så!

Nä nu ska jag ut och klippa gräset, sen ska jag göra laxfileér i ugnen med bakadpotatis och äkta kalixlöjromssås till! Mmm=)

//Emma

Sist.. fick veta på senaste besöket hos MVC att jag visst hade en hjärtformad livmoder! De ni=)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad innebär förlossningsplanering? gör alla de?

2012-06-28 @ 14:40:26
Postat av: Sara

Vadå förlossningsplanering? Skönt att de ska kolla upp det iaf:)

2012-06-28 @ 16:59:11
URL: http://Sarah.blogg.se
Postat av: Sara

vet inte om det kom fram (skrev ett från mobilen för nån timma sen). Men vadå förlossningsplanering? Menar du typ "förlossningsbrevet"? typ om det är nåt speciellt man vill framföra att man vill ha det på ett visst sätt å så? Vi tänkte bara skriva en liten punktlista med grejer vi tänkt på. Typ tre grejer tror jag vi kommit på. :) Tänkte om det är det du menar så kan du ju skriva även inför ev snitt? :) och hur fasen kan hon känna att den är hjärtformad livmodern? haha Det lät lite komiskt :P

Svar: jag vet inte, jag vet bara att det ska göras en planering, gå igenom och få fundera, ställa frågor och förbereda sig.. ja fast ska jag skriva förlossningsplanering för snitt och vaginal förlossning? Lite bökigt kanske.. lär ju knappast bli så mkt planering om de blir snitt.. då får man ju inte direkt välja så mkt saker.. då kör dom ju bara på.
Inte så svårt.. till och med jag känner att den är de nu när jag vet om de! Den går som ett hjärta upptill istället för att vara helt rund!!!
ouzzo.blogg.se

2012-06-28 @ 21:40:09
URL: http://saraah.blogg.se
Postat av: Sara

Ja men man behöver ju inte skriva värsta planeringen. som sagt vi har bara tre punkter;) och så blir det ju även för de som går in med inställning för vaginal förlossning och så.blir det snitt sen. känns som att snitt finns det ju inte så mkt planering för hur som helst menar jag. så jag skulle ha planerat för vaginalt å sen ta det som det kommer? Du behöver ju inte vänta till du vet till hundra:)

2012-06-30 @ 14:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0