En upptagen helg!

Ja i helgen har jag ju varit domare på ÄRF då dom anordnat ponyhoppning både lördag och söndag! Långa härliga dagar, igår började jag 09.00 och var hemma 19.30 och idag 08.00 och var hemma 17.30! Sånt gillas, får jag göra av med lite damp jag har i kroppen! Dock helt slut i hjärnan, är ju inte bara en sak att hålla i huvudet men roligt som tusan är det verkligen och vara domare! Sen gillar jag ju speakerrollen, hahaha.. tror de har nått med mitt "teater behov" att göra=)

Ja annars har vi raskt traskat in i v32.. och jag springer runt som om inget hänt.. haha okej då.. lika snabb e jag inte längre, men fixar de mesta som vanligt ändå=)
Har dock drabbats av det förjävliga gravidklådan.. det är INTE kul.. beror tydligen på förhöjda östrogennivåer i kroppen och är rätt vanligt från ungefär v28 och framåt.. Kan säga att ibland vaknar jag på nätterna av att det kliar hysteriskt (på händer och fötter) även lite på vaderna.. Blir de värre måste jag nog ringa MVC så man får ta blodprover.. vissa gravidklådor beror tydligen på en leversjukdom och i värsta fall om klådan är allvarlig kan barnet drabbas och då måste igångsättning göras.. Nu e jag ju inte så orolig för de.. för dom gravidklådorna är liksom värre än värst.. där snackar vi att man kliar tills det är typ köttsår på kroppen;)
Fick tips från BM om att smörja med mjukgörande lotion, helst parfymfri och "seriös"=) Så fick en av min mamma som är köpt på apoteket för torr och känslig hud samt eksemproblem!! Perfekt.. ÄLSKAR apoteket, det är min nya bundis! Dom har verkligen outstandning produkter!!=)

Imorn tror jag det blir en liten tripp med cykeln ned till byn! Måste inhandla några blommor, lite färg och kanske ett par kg jordgubbar! Haha, har ätit jordisar dagligen 1 vecka i sträck! Säckert runt 0.5kg per dag.. totalt hysteriskt! Men det e ju faktiskt både nyttigt och gott=) Vill att mitt eget land ska ta och komma igång med jordgubbsproduktionen snart, jaja ett par veckor till så=)

Nä nu ska jag trycka ned mig i sängen och sova.. är faktiskt rätt trött och det är skönt. Gillar känslan av att gå och sova för att man e trött av ansträngning från fysisk aktivitet och lite hjärnarbete och inte bara pga av liten i magen eller de katastrofala vädret! Sommaren är INTE på min sida...

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0