Vilken mardröm!!!!!

Herregud.. vilken förjävlig natt jag haft!

Ja som ni alla vet skulle de ju skrivas tenta idag kl 09.00 på morgonen. Allt kändes mkt bra, jag hade pluggat de jag kunde plugga och var nöjd över att jag kände mig säker på de allra mesta.
Gick och lade mig runt 23.30, somnade ganska prick vid midnatt och vaknade upp 1 timme senare, dvs kl 01.00.. var liiite pissnödig så tänkte "det e väl lika bra och gå på toa, annars vaknar jag inom 1 timme igen och måste ändå upp.." sagt och gjort.. hann inte mer än resa mig upp ur sängen förrän jag känner hur det vrider om i hela magen.. In på toa där jag på ren svenska hade den värsta jävla rännskita jag någonsin stött på (ursäkta att inlägget e lite kräkframkallande=)
Satt på toan i typ 10 min, men hann inte mer än till vardagrummet innan det vred om IGEN.. tillslut satt jag bara och skakade i hela kroppen av utmattning, det gjorde så förbannat ont i magen och varje gång jag lämnade toan vred sig magen ännu ett varv..
tillslut tog jag mig tillo gästrummet och sängen där (är ju bara 3-4 meter från toan) där jag låg och hade sån hemsk feberfrossa..
Det var min natt.. sov ytterligare 40 minuter på morgonen sen ringde väckaren.. steg upp och sen satt jag på toa IGEN..
höll på att börja grina.. kände bara att gör jag inte dom här förbannade tentorna nu har jag ingen möjlighet att skriva om förrän i December!!
jaaa, runt 08 på morgonen kände jag ändå att "nu är nog tarmen rätt rensad" och de kändes rätt okej, illamående, trött, utmattad och totalt slut i kroppen men mot tentasalen drog jag..  gick bra och mår bra nu.. syrran kom med vätskeersättningstabletter för gravida och jag lyckades äta lite till lunch efter tentorna..
Nu känns de nästan som vanligt.. trött är jag, inte så konstigt kanske, men jag är glad att jag lyckades skriva tentorna.. hade dom legat 2-3 timmar tidigare hade de aldrig gått.. men uppladdningen blev ju inte den bästa!

Ja till tentorna kan jag säga att de var nästan mardröm 2;) var ju 3 tentor och 71 (!!) frågor!! Mastigt värre.. skrivkramp deluxe!
DT:n kändes bra, MR:en var svår då det var mycket bilder och jag som ej varit ute på praktiken har ju inte hunnit se så mkt bilder tyvärr.. men jag tror den kan ha gått vägen (om läraren inte är hård i sin rättning) men Nuklear.. haha årets skämt.. var nästan bara fysik hela tentan.. inte som vi i klassen uppfattat att den skulle vara.. chansade på ungefär 60% av frågorna.. 40 % av tentan kanske jag kunde.. det krävs 70% för att få G.. så nja... nog är det dundertur om jag lyckas med den.. herregud.
Jaja, jag är ändå nöjd. Jag gjorde det jag kunde och jag hade inte kunnat göra MR:en bättre utan praktik! Så nu är det bara invänta svar, drygt 3 veckor bort!

Nä.. nu är jag TRÖTT! Nicklas jobbar natt så jag och kidsen sover själva i sängen inatt=) Eller Sigge och Flis har ju sina korgar nedanför sängen! Rätt fantastiskt att dom aldrig sover i sängen.. verkligen ALDRIG men alltid (95% av nätterna) i sina små "hundkorgar".. haha, jag har ju inga katter till husdjur de hör ni ju själva=) Älskade älskade små vänner.. dom är verkligen så underbara mina katter, så personliga och så unika!
Sigge tex vet alltid när man e ledsen, då kommer han och lägger sig tätt tätt intill eller när man kommer hem om man varit borta, sitter dom vid dörren och vill gosa! Sigge ska man ju helst bära runt på som ett litet barn! Haha, får se vad dom säger när det kommer en riktigt liten bebis till hemmet! är inte så orolig, dom är så snälla och så kloka, men visst kommer det nog ta ett litet tag för dom att vänja sig!

Bjussar på en ngt äldre bild på ett par riktigt härliga brudar!!!


Nä sängen var det!!

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0