Att få dela denna glädje med en annan människa!

Att vänta barn innebär iallafall för mig en helt underbar glädje. Min kropp och mina sinnen skriker av glädje dagligen! Det är faktiskt helt otroligt hur mycket hela jag verkligen njuter av denna tid, och att få dela detta med någon mer än min fantastiska sambo känns än mer fantastiskt.

Jag pratar om att få dela denna graviditet med en vän. Med någon som i detta nu är beräknad exakt samma dag som mig, någon som går igenom samma faser vecka för vecka, samma längtan som man själv bär och samma känsla och nyfikenhet i o med allting som händer med både kroppen och sinnena!
Jag hade den turen att få dela detta med någon mer!

Enda sen gymnasiet har vi "tjejgänget" i klassen pratat om att: den dagen vi skaffar barn kan vi ju som lite snyggt säga till så andra kan haka på. Nu blir det ju inte så. Det är ju knappast så att jag (om så hade varit fallet) ringt mina tjejkompisar från gymnasieklassen och sagt nått i stil med: Hörrudu, vi sätter igång ikväll så ni vet. Nä det är ju inget man ens nämner i första taget för visst är det en känslig del i ens liv och framförallt innan man faktiskt blivit gravid, för det finns ju inga garantier på att just jag kunde få barn...
Därför var beskedet att en vän till mig väntade barn så otroligt glädjande! När hon valde att gå ut med sin nyhet insåg jag snabbt att "hon måste vara ungefär lika långt gången som mig." Ett telefonsamtal senare, mycket skratt, glädje och förväntan inser vi både att vi är beräknade till exakt samma dag!!!!

Så tack Sara för att du och jag får dela detta tillsammans! Känns egentligen som att det är en självklarthet att det är just vi två som ska få dela på detta, för hon är min allra äldsta vän som jag träffade redan under dagistiden på blåbär och lingon!
Nu börjar ett nytt kaptiel för oss båda i livet, ett kaptiel som jag ser otroligt mycket fram emot att påbörja!












Kramar //Emma



Kommentarer
Postat av: Sara

Men åh vad fint du skrivit. jag blir ju alldeles rörd! Det känns ju verkligen helt fantastiskt! Vi har mycket att prata om på lördag:) <3

2012-03-15 @ 22:30:45
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0