florida del 1

Ja är väl lättast att dela upp Floridaresan i ett par delar, de händer sååå otroligt mkt där hela tiden!

Vi började med att hämta ut vår bil.. hehe, den var ganska stor kan jag säga, men bra med utrymme för 5 pers och totalt 7 st stora resväskor + handbagaget!

Började våra första nätter i Fort Lauderdale. Personligen min absoluta favorit av de städer jag sett i Florida, mysig känsla och inte lika ”storstadsliv” som Miami!
Vi hade ett par riktigt sköna dagar med lite cruising och shopping på förmiddagarna och efter lunch traskade vi till stranden för lite sol och bad i 2-3 timmar!

Här är vi ute på promenad längst vägen för o äta frukost=)



en av mina favoritaffärer! Fantastiska bodylotion och dyl, mmmm=)
 

4:e dagen i Fort Lauderdale tog vi en helshoppardag på berömda Sawgrass Mills! Puuh tog oss (precis som sist vi var där) inte ens igenom halva shoppingcentret.. men inte så konstigt då det finns över 350 butiker! Jag hittade iaf det jag framförallt ville shoppa i USA.. nämligen ett par asics skor! Jag ska helst bara promenera omkring i dessa pga av skadan då jag lätt får ont i både fot och även benhinnorna då högerbenet inte kan bygga upp muskler normalt! Tyvärr kostar de skor jag trivs allra bäst med över 2000:- i Sverige.. Men här fyndade jag i en sportaffär så jag köpte två par skor för TOTALT 1600:-!!! Ja jag säger de, älskar o shoppa i USA!!!=)


Som ni ser på bilden är det två likadana skor bara olika färger men nu har jag 3 par asics så borde ju klara mig ett tag framöver!

Förutom skorna shoppade jag faktiskt inte så mkt mer på Sawgrass Mills, var sugen på o köpa jeans men de e svårt när man inte kommer i sina normala och veta vilken storlek som passar..=)


5:e och även sista dagen i Fort Lauderdale steg vi upp och gick till den superfina piren på stranden.. var så vackert sådär på morgonen, och när stranden både städas och sladdas varje kväll hålls stranden så otroligt snygg och ser så orörd ut! Borde fler ta efter=)






Dessa coola fåglar bodde ute på piren;)





Avslutar med en bild på finaste Kajsa och Stina!!=)

Efter strandenpromenaden och en god frukost tog vi och packade in oss i bilen för att bege oss upp i landet mot ORLANDO!!

Fortsättning följer..

Trackback
RSS 2.0