Jobbuppdrag, barnvagnsjakt och filmkväll!

Hej!

Igår var jag faktiskt rätt ambitiös och hann med en massa ärenden, tacka ja jobbuppdrag och så var det den sedvanliga mys/filmkvällen.. ni vet fredagar=)

Åkte in på morgonen till Luleå med mamma för att ta tag i barnvagnsinköpet och även bilbarnstolen (eller babyskyddet som de så fint heter..) Kallar de kort o gott för bilbarnstol, bsbystol.. de e ju för fasen en stol, haha=)

Vagnen visste jag vad jag ville ha! Älskar ju Emmaljunga och efter lite råd från många kändes valet enkelt med citycrossen! Framförallt att den är såååå smidig och LÄTT! Snygg också. Säga vad man vill om priset men Emmaljunga gör dom snyggaste vagnarna OCH tillverkar även allting i Sverige vilket inte tillhör det vanliga idag=)
Så jag beställde och valde att hämta ut först i mitten-slutet av juni! Kände bara att de e onödigt att ha vagnen hemma flera månader innan, ska ju inte användas förrän bebis anländer men nu är den bokad iaf=)
Färgen blev en färg som heter Jeans Black, ser ut som svart med lite färg i.. "levande svart" vette tusan hur jag ska förklara.. Vita kantband och så supersnyggt innerfoder i vitt och silver.. sååå nöjd!

Bilbarnstolen/babyskyddet blev från nått av de kända märkena.. med insats/bas såklart så man bara klickar fast de lilla barnet! Dessutom med 5 punkts bälte.. tycker ju att 3 punkts är rätt kassa, många barn kan ju "hala sig ur detta" hasar ned på armar m,m.. så den e jag oxå nöjd med! Ja det kändes så rätt allt som handlades igår=)
Inget velande utan helt enkelt bara "Ja, detta ska jag ha!"

Åååå hittade ju en helt fantastiskt söt spjälsäng oxå.. inte såå farligt dyr, har hittat en på byn för 6500:- hahaha.. den struntade jag snabbt i! Har varit inne på o köpa från IKEA men tror tusan de blir från barnens hus iaf! För den var grymt snygg! Dessutom i vitt, svart eller natur och jag är rätt inne på en vit säng.. INTE ek/natur för jag har stora problem med trä överhuvudtaget.. FULT och dassigt!=)

Ja och en massa annat fint, som spjälskydd med mumin eller laban, täcke och kudde med dessa.. en amningskudde, söta filtar, små bodys.. mmm så fint. Men jag ska vänta ett par veckor till. Först ett besök på IKEA och se vad dom har att erbjuda.. är ju betydligt billigare där än på barnens hus=)

NOG OM DETTA!

Har ju fått jobbuppdrag som domare oxå! Tjihoo de e ju så kul så jag blir bara glad, en extra slant i fickan oxå är aldrig fel!! Fick såklart domaruppdrag i Älvsbyn på deras ponnyhoppning i början på juni men även i Råneå den 5 maj!=)

----

Ja och så hade vi filmkväll igår.. såg en mycket rolig film!! Bra skådespelare och massor av skratt!



//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0