Mera sparkar!!

Ja herregud, de sparkas i magar från höger o vänster. denna gång är det dock inte i min mage (nog för att de sparkas/buffas dagligen där) men nu pratar jag om älskade lilla Q:s mage! Fick för första gången känna hennes lilla bebis buffa därinne! Såå mysigt!! Magen har tvärväxt på henne och hela hennes gång har blivit lite påverkad.. de e lite tyngre steg nuförtiden=)
Insåg idag att det verkligen är spännande de här med avel.. superkul ju!! Jag längtar och längtar så mycket till juni och runt midsommar där!
Kände idag att jag skulle kunna tänka mig att "lägga ned" min amatörtävlingskarriär för att avla lite=) Kommer ju aldrig bli mer än en 120-130 ryttare och allvarligt vad ger de? Såklart de e skoj o tävla, men just nu känns de enbart som en gigantisk kostnad!! Tiden spelar ju oxå in.. Kommer knappast ha fler lediga helger till hösten när jag själv blivit mamma! SÅ nää just nu känns de lockande att kanske avla lite.. framförallt om det kommer ut nått fantastiskt ur lilla Q!!!
Meeen, jag ska dock tillägga att jag e sinnesjukt ridsugen. Nu i o med mitt bäcken som gör lite ont har jag bestämt att det ej kommer bli nån ridning före hösten, men då hoppas jag ha hittat gnistan igen! För att amatör rida och träna.. det gör jag så gärna=)
Lilla Q Travar...


Spännande med Föl som sagt.. och ännu mer spännande att få se vad som kommer ut. Kul och se om det blir en skimmel eller brun, hingst eller sto, och ja.. gångarter, extriör. Det är ju så otroligt mycket att se framemot och det finns verklige ingenting som är sötare än små föl på bara några timmar! Såååå otroligt vackra!
Hur söt är inte Electra på detta kort, ett par veckor gammal=)


Jag har alltid trott att det är en hingst därinne.. bara en känsla (kunde jag inte fått den till mig själv oxå:) Men ikväll så ändrades de plötsligt.. ja jag fick känslan av att de var ett litet sto.. haha ja.. precis som för mig blir ju detta en superkul överraskning fast om jag får önska så hoppas jag på ett stoföl=)

Ja och sen gillar jag stammen på detta än så länge ofödda föl=)



Ja de ser ju mkt fint ut detta med känd stam hela vägen=) Efter Calypso II kommer ju oxå Cor De La Bryere och efter Atlantus Z kommer ju både Athlet Z och Alme Z!!=)

Ja blev ett hästigt inlägg detta=)


Förutom stallet har jag hunnit äta 3 rätters thai lunch med mamma på hotellet! Mmm, åt en thaisoppa till förrätt, wokad biff till varmrätt och friterad banan och glass till efterrätt! Nästa tisdag ska jag och mamma inte äta trerätters utan då satsar vi på en paltlunch istället=) Är så mysigt och försöka hinna luncha med sin mamma en gång i veckan=)
Städandet har gått trögt idag, jag har mest sovit middag istället.. sov i över 2.5 timmar, men de behövdes väl. Faktiskt om det är nått jag tycker är "jobbigt" så är det just dessa trötthetsfaser som kommer och går.. kan gå en vecka och jag e superpigg, nästa vecka måste jag sova 15 timmar på ett dygn för annars svimmar jag, däckar.. bara faller ihop i sömnbrist=) Haha, men men e väl bara passa på o hinna sova lite middag nu om kroppen vill de.. snart e sommaren här med både hästföl och en egen bebis och då lär livet knappast gå på halvfart;)

Imorn ska  jag verkligen rycka tag i städandet, torsdag är det besök till barnmorskan och fredag ska jag in till Luleå och shoppa! Insåg att det kanske börjar vara på tiden att beställa barnvagn då jag fick höra att levernastiderna kan vara upp till 3 månader;) måste bara bestämma färg och dyl! Jaja, de löser sig nog=)

//Emma 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0