Dagen idag!!

Fått en hel del gjort idag.. Har krattat så nu e strax gården färdig.. Har ju varit så blött men med denna ljuvliga värme på över 20 grader sa det vara SLURP och allt slog ut.. Gräs, träd, buskar ja allt blev levande igen:)
Även rensat och gjort i ordning i jordgubbslandet!!
Sen har jag såklart pluggat.. Som om det aldriiiig jag slut:)
Syrran har varit här med barnen ett par timmar och nu ikväll GICK jag och mamma till byn (från mamma och pappa) köpte en mjukglass och gick hem.. Dryga 4km.. Låter futtigt kanske men det tog säkert det dubbla av vad de brukar;) däremot gick det överraskande bra, lite ont men helt okej.. Kanske fixar och gå 1-2 ggr i veckan kortare turer om det går i lunka tempo:) ingen risk för svettringar under armarna iaf!!:)

Nu kanske ni undrar varför jag e så tokig och bara SKA röra på mig dagligen.. Ja dels mår jag ju bra av det MEN sen har jag och min BM knåpat ihop ett träningschema till mig som vi ska utvärdera om drygt 10 dagar!! Superpeppande att få visa "resultatet" för någon och kul med en så engagerad barnmorska tycker jag!!:)

Sist ang kläderna så tycker jag väl inte det är så pojkinspirerat:) vitt är ju världens mest neutrala färg, jeans är ju "alltid" demin blå.. Så okej bodyn är blå och vit MEN som jag skrivit tidigare ser jag inget problem att klä en tjej i blått.. Jag ser nästan mer problem i alla som väntar ffa tjejer som inhandlar rosa kläder, klänningar i minimala storlekar, spets och dyl på kläderna osv.. Som om det stackars barnet på 50 cm vill ha klänning? Eller chockrosa kläder!:) Nää mjukt, skönt och bekvämt är mitt motto.. Ev klänningar passar kanske till jul eller nästa sommar:)

Nä nu väntar en kopp te, en Kvällsmacka och lite tv tittande!!

OCH jag bjuder på en MAGbild denna kväll.. Drygt 4 veckor kvar för min lilla Quben.. Om ni bortser från den fantastiskt motiverande och glada häst jag fångade på bilden så kan ni ju fokusera på tjockmagen som sticker ut istället:)


Kommentarer
Postat av: Sara

Tycker inte heller vitt å blått är bara till kille. jag skulle gärna ha en sån också:) och jeans har vi också köpt!:) inte många klänningar i de minsta storlekarna heller. allt vi köpt har jag tänkt ska vara mjukt å skönt framförallt. det är det viktigaste:) så jag håller med dig. sen finns det ju mjuka å sköna klänningar också:)

2012-05-25 @ 10:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0