ett besök hos MVC

Ja hör o höpna, jag har fått en stark känsla nu.. sista veckan.. helt övertygad att det är en liten grabb därinne! Jag vet inte vars jag fått det ifrån men det är bara känslan jag har! Höll på o köpa ett par riktigt pojkiga kläder på barnens hus och lindex, haha men höll mig från de;) Så nu kan det sluta grubblas.. hahaha=)
Skämt å sido men sin egen känsla brukar väl vara den bästa?=)

Besöket hos BM idag gick strålande bra.. Hon tyckte jag såg så otroligt pigg och fräsch ut! Det lyser bara glädje och massor med energi om dig! Och jo.. jag känner mig hur välmående som helst!
Även hjärtljuden idag verkar peka mot att det är en liten kille.. idag låg dom så lågt som 128!

Annars så hade jag ju ett järnvärde på 120 sist jag var där.. då sa hon åt mig att jag kunde prova äta järntabletter varannan dag i 2 veckors tid för att kolla om mitt järnvärde börjat sjunka eller ej.. så det inte sjunker för lågt, är ju inte hälsosamt! MEN jag får verkligen i mig nog med järn i min suveräna kost jag tydligt äter! För TOTALT 6 små piller under 12 dagar resulterade i ett järnvärde på 129!! Och det hade jag inte ens på inskrivningen.. så det var bara gömma undan tabletterna för dom skulle jag verkligen INTE äta mer;)

Annars kände hon lite på bebis, och den lille låg med huvudet uppåt på höger sida, min BM tyckte gott bebis kunde fortsätta ligga med huvudet uppåt, slapp hon oroa sig för en förlossning.. ;)
"-Jag brukar inte hoppas att barnen ska ligga i säte, men i ditt fall vore det fantastiskt skönt om så var fallet!" haha, låt mig säga att jag älskar min BM, hon är såå söt och omtänksam.. dessutom sitter hon och pusslar en massa redan nu för att göra det så bra som möjligt för mig under hennes semesterperiod juni/juli! Skönt hon kommer tillbaka när jag är i v 36+0!!!

Lite siffror från idag:

v27+5
Blodtryck: 96/60
Järnvärdet: 129
Vikt: + 1.2kg (totalt 2.8kg)
Bebis hjärtslag: ca 128
Magmåttet: 27cm.. 4 cm på mindre än 3 veckor;)

Nu blir nästa besök om dryga 3 veckor till.. ska bli roligt och se alla värden, tycker alltid det är superspännande! Då blir det blodprover oxå=)

Nää nu ska jag plugga, kratta och städa.. tur jag är kvinna så jag fixar allt samtidigt;)

//Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0