Mora!

Hej hej!

Helgen har ju som jag skrivit tidigare spenderats i Mora på deras ponnyhoppning! Superkul!! Långa dagar med massor av fina ponnys och bra med försäljning! Kul kul!
Vägen dit var ju däremot inte den bästa (ja de var samma väg hem) men vi trodde verkligen vi var så fel! Efter Huddik svängde vi av mot ljusdal och efter det så var det verkligen skogsvägarnas skogsvägar.. herregud, trodde aldrig vi skulle komma fram men de gjorde vi=)
Kul och se lite av dalarna, Mora verkar mysigt och superbra mat både på hotellet vi bodde på och på tävlingsplatsen!=) De gillas=)

Sen måste jag ju säga att herregud vad folk klagar då dom är gravida.. eller klagar men jo man hör de klagas lite till höger o vänster! Själv satt jag i en lastbil 85 mil på fredagen, jobbade 12 timmars pass där man mest stod upp hela tiden, lyfte och baxade grejor både lör och sön och så måndag jobb ett par timmar innan det var 85 mil hem igen! Nu snackar vi lastbil där det inte går att fälla bak sätet eller ligga ned lite. Men nog fan gick de bra!!  
 
Var ju till barnmorskan i fredags och hon trodde mycket av att jag mår så bra i ryggen (som många känner av) är att jag har hållt igång muskultauren ordentligt! Gällde även magen då hon alltid haft svårt o känna livmoderväggarna då jag har så mycket muskler i vägen! Måste skratta varje gång för jag är ju verkligen INTE tränad;) Men de e ju bra man har en bra grund att stå på iaf;) Måste ju få skryta upp mig själv ibland då jag själv anser mig jävligt otränad men tydligen finns det nått där ändå=)

Ja annars hos BM såg allt så bra ut!
Mitt blodtryck är ÄNNU lägre nu, nästan sinnessjukt lågt tycker jag;) Min BM tyckte de var strålande fint!
Järnvärdet låg kvar på samma som sist, vilket var positivt på sitt sätt.. med rätt mat kan man hålla värdet uppe!! Vikten var lite uppåt och magen var go och rund fast den fortfarande känns sååå pytteliten=)

Lite siffror kommer iaf här:
v11+2
Blodtryck: 100/60
Järnvärdet: 125
Vikt: inskrivningsvikt så 0.0kg
Bebis hjärtslag: ca 160

v20+5
Blodtryck: 100/60
Järnvärdet: 120
Vikt: + 0.4kg
Bebis hjärtslag: ca 140-144

v25+0
Blodtryck: 100/55
Järnvärdet: 120
Vikt: + 1.2kg (totalt 1.6kg)
Bebis hjärtslag: ca 152
Magmåttet: 23cm

Som sagt allt var bara bra, vikten var ju rätt "liten" men hon tyckte de var fullt naturligt med tanke på att det bara är lilla magen som växt och att lilla bebisen tsm med moderkakan och fostervattnet absolut inte väger mer än detta! dessutom som hon uttryckte det "ser jag ju att du är hälsosam och frisk, så jag tycker det är helt normalt att du inte gått upp mer"=) Skönt, hoppas jag inte går upp så jättemycket då! Kanske klarar mig på dryga 10-12 kg med lite tur=) Det är ju dehär med vätskan som kan göra en gigantisk=)
Nu är det drygt 2 1/2 vecka till nästa besök.. spännande och se vad som hänt med alla värden då=)

NÄ nu ska jag städa ihop lite här hemma!

//Emma

Kommentarer
Postat av: Sara

Alla har det ju inte lika bra som oss:) typ de som har svår foglossning skulle nog aldrig sätta sig i en lastbil;) och de som verkligen har problem tycker jag har rätt att klaga lite också. då brukar det ju kännas bättre:)

2012-05-02 @ 09:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0