Vilken trevlig helg!

Ja det har varit en mycket bra helg än så länge! och då är det bara lördag=) Känns som det blev extra långt när det blev röd dag redan torsdag!

Ja i torsdags passade lilla gänget på och se Swimfan, en film från början på 2000-talet som var grymt bra och spännande!! Kul när man hittar "äldre" filmer som man ej sett och som är bra (och med bra skådisar!!)

I fredags träffades nästan hela klanen från förr, då både Erika och Karin var hem från Umeå och Sara S kom från Piteå!! Så då hade vi riktig surrafton hos Stina, spelade spel och åt Stinas helt fantastiska cupcakes!! Fick även med mig ett par stycken hem, vilket verkligen uppskattades av Nicklas som jobbat natt!! Han (precis som jag) avgudar Stinas cupcakes, dom är verkligen bland det godaste som går att äta (tycker bebis oxå;)

Idag är det lördag, jag har pluggat på till tentorna och slötittat på semifinalerna i hockey vm!! Imponerad av både Slovakien och Ryssland..  Ryssarna lär ju vinna stort imorn, men det är inte en så liten bragd slovakerna lyckats med för o ta sig till final.. så hatten av=)

Lilla bebis mår bara bra i magen, märks verkligen att det växer mycket just nu.. känns som att det på ett par få veckor dels har bildats en liten kula på magen och dels börjar det vara hårt runt om.. förr var det mest en massa fostervatten, nu kan man känna av det lilla livet hela tiden bara genom att stryka på magen, häftigt men det är ju faktiskt en liten bebis på över 1 kg därinne nu!! Lite ofattbart på sitt sätt=)

En tråkig nyhet är ju att jag tyvärr börjar känna av min skada nu.. kommit mer och mer sista 2 veckorna, men nu fixar jag inte att gå ens 15 minuter innan smärtorna dyker upp.. tråkigt, men det är bara försöka lyssna på sin kropp! Har fått tips om att prova på och cykla så det ska jag göra till veckan.. måste nämligen laga ett däck först! Hoppas det går bra, för kommer inte må bra om jag blir stillasittande i 10 veckor liksom=) Hoppas, hoppas.. annars har jag ett litet hopp till varmvattensbassäng men i och med att sommaren är påväg hade ju motion utomhus varit att föredra!!

NÄ nu ska jag strax bege mig mot stallet och ta in de små liven för kvällen! Lilla Q börjar känna av sin bebis oxå.. inte ofta man ser henne vara irriterad men det piskas mycket med svans och lyfts på bakben så det rör sig nog rätt bra därinne=)

//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0