Besök på spec mödra!

Ja i torsdags var jag ju på besök på spec. mödra! Samma överläkare som jag hade under graviditeten! Fick en kommentar om jag "kanske var gravid igen" haha men så är inte fallet kan jag lova! Det handlar kort och gott om att när jag var på återkoll hos min BM ville dom ej ge mig några p-piller eller spiral innan jag kollats upp då det finns ganska mycket bröstcancer på min mammas sida..
Ja inte direkt lite heller.. det går liksom på ett led bakåt.. först mormor, sen min moster, sen min mamma och så mammas kusin... så jag är ju mkt väl medveten om att min risk att få bröstcancer efter 40 lär vara större än andra (men det är ju 15 år dit och forskningen går framåt så det är ju inget jag går och tänker på just nu direkt!)
Hur som haver fick jag träffa denna Åke för att prata och gå igenom lite om både p-piller och hormonspiralen! Så mer än det var det faktiskt inte. Kändes dock jättebra att träffa honom och att han förklarade allt hur läget såg ut så har man det svart på vitt!=)
Han avslutade iaf med att säga "så ses vi väl inom nått år igen när du ska skaffa nästa barn"=)
 
//Emma

Kommentarer
Postat av: E

Löste ni de med preventivmedel? Får du använda nått hormonpreparat?

2012-11-21 @ 12:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0