biofredag, piteålördag och myssöndag

Vilken underbar helg (undrar hur ofta jag skriver så=) Men har man världens bästa vänner, världens bästa familj och världens bästa dotter kan det väl knappast bli dåligt!!
 
I fredags var jag ju på bio i Luleå! Första gången jag lämnat henne för att åka längre än ned till byn.. kändes lite konstigt men hon e ju otroligt van och vara med pappa sin och hon sov ju för natten när jag lämnade huset strax före 20.00 så var aldrig orolig.. de kändes bara underligt.. men det var faktiskt jätteskönt! Koppla bort tankarna, se en töntig kärlesfilm som får en att må bra! Filmen (ja det var ju Breaki8ng Dawn) var helt okej, jag är inte sååå såld på twilight serien men den e helt klart sevärd!
När jag väl vara hemma igen vid 00.30 låg Amanda och lekte i sitt babygym, hahaha... hon hade vaknat vid 00.00 och de e väl typiskt att dom känner på sig att man inte är hemma, så sova skulle hon INTE göra, så tillslut fick Niklas ta upp henne för att hon skulle vara nöjd. Ingen fara skedd, jag gjorde mig klar för natten, sen fick hon äta och då sov hon då så bra sen och gav mamma sovmorgon till 09.00=)
 
Lördag var det namnkalas för lilla Melissa i Piteå så då packade vi in oss i bilen och for dit! Trevligt och med mycket gott fika (tur Sara tänker på mig som är "mjölkallergisk" för tillfället=)
När vi kom hem från Piteå vid 18.00 (hade min kära dotter såklart sovit i bilen och jag insåg snabbt att kl 19.00 låär hon knappast acceptera att sova.. men vi ser ju=)
Blev faktiskt en oplanerad tjejkväll hemma hos mig på kvällen där Amanda tog all uppmärksamhet fram till hon somnade.. jag har sagt till dom flesta att "Amanda pratar inte såååå jättemkt med tanke på vilka föräldrar hon har.." hahaha, årets skämt.. hon höll det ena talet efter det andra, var på rikgit bra humör och idag (söndag) har hon hållt igång lika mkt... det var som att slå på en ON knapp, söta lilla tjejen min!
Ja efter att Amanda somnat (kl 21.00) så såg vi lite så mycket bättre, x factor och hade lite surr här hemma! Alltid lika trevligt och kul att få träffa Erikas lilla Kodjo!! Sååååå sööööt=)
 
Söndag tog Amanda (hör och häpna) sovmorgon till efter 10.00! Hon kom ju i säng rätt sent så, men kan säga att det gjorde inte mig nått, fick jag ju sovmorgon=) Åkte ned på byn och tog en promenad med mamma i det fina vädret innan det blev middag hemma hos mina föräldrar med hela familjen (dvs jag, Niklas, Amanda, syrran, Tommy, Elias, Isak, mamma och pappa=)
Nu sover Amanda sen kl 19.30, var liiite orolig det skulle bli svårt att "vända tillbaka" dom där timmarna men inga problem alls.. sköönt, för ibland händer de ju att man är borta eller dyl så att man inte har mjölighet att lägga henne till 19!!
 
Ska ta och ladda upp lite kort som ska iväg på framkallning, sen väntar sängen efter en mycket bra helg!!
 
hahaha, jag bjuder på en GRAVIDBILD! Detta är prick 1 vecka före lilla Amanda kom till världen, så "större" än såhär blev jag faktiskt inte.. inte sååå mkt iaf=)

Kommentarer
Postat av: Karin

Fina hästar och fin tjej!!! :)
Taack för i helgen!! <3

2012-11-19 @ 13:23:28
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0