imorn händer det!!

Ja imorn är det första december.. årets julkalender startar och detta år är det MYSTERIET PÅ GREVEHOLM II - grevens återkomst! Tro mig, jag kommer älska de (hoppas jag!) har egentligen inga förväntningar alls.. blir bara besviken då, men har sett en trailer och både jean och staffan (dvs stina och jag) är ju samma som sist=)
 
Nog var det tider detta.. underbara minnen!!!
 
 
Idag har jag annars hunnit med en snabbshopping i Piteå med min syrra! En sväng förbi Hanzens barn som hade superpriser, upp till 75%.. och dom har ju så fina märkeskläder!! usch, känner att min syster är påväg att omvandla mig till en märkesnörd på barnkläder.. tur det var REA idag då=)
Så jag fyndade lite till lillan.. en del i storlek 74 men hon har ju rätt mycket 68 kläder nu så 74 lär bli perfekt under vårkanten=) Hittade ffa en sååå fin fleeceoverall i 74 som jag bara lääääängtar till att hon ska få på sig, från Mee Too!! Perfekt när vårkanten och solen börjar värma på!! En typsik overall som man ända så älskar eller inte alls gillar!! Själv tycker jag den e sååå cool (och med 70% rea så att den kostade 120:- var det svårt att motstå;)
Annars blev det lite VILLERVALLA (ett riktigt favvomärke) och så lite dregglisar och basic kläder!
Ett besök på barnens hus blev det oxå! Min syster köpte en lekhage och jag köpte två ursöta pyjamasar och en tjock supergo filt att ha när man bär till/från bilen i babyskyddet när vintern börjar komma!
 
Ett besök hos Erik Jonsson har jag oxå hunnit med.. han stack mig återigen i örat men denna gång reagerade mitt öra mkt aggressivt och "kastade" ut nålen 2 ggr!! ont gjorde de, ja ta mig fan vad ont de gjorde;) tyckte nog örat oxå!!! Amanda fick under min behandling vara hos sin farfar i Nybyn då Niklas var tvungen att jobba, tur vi har gott om villiga barnvakter när det krisar för en timme eller två (och med kort varsel dessutom:)
 
Amanda äter ju annars små smakportioner nuförtiden.. några teskedar 1 ibland 2 ggr per dag.. i början var det verkligen bläää, men nu sista gångerna har hon suttit i sin stol (ja hon sitter ju själv vid matbordet nu, stora tjejen) och lett med hela ansiktet och sagt "mmm" när maten kommit i munnen... och bara gapat efter mer.. haha, fast hon får inte så mkt.. skulle Amanda få bestämma skulle hon gärna äta ännu mer, men det blir inget av de förrän hon närmar sig halvåret! Fast hon tycker nog att mammas mat ändå e den bästa=)
Tänk vad konstigt det är.. i början avskydde jag att amma.. det var inte alls "jag", men nu kan jag tycka det är så mysigt och få ha dom stundernamed henne.. just nu känns det lååångt bort att sluta amma, men vi ser väl;)
 
Nä nu ska jag hoppa i säng med min lilla dotter, pappan jobbar natt så jag tror lillan får sova i storsängen inatt=)
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Blir spännande vad Melissa tycker då vi börjar ge matsmakportioner :) Tror hon kommer gilla det också. men vi väntar ett tag till. gröten passar bäst då hon uppenbarligare behöver mer till kvällen så tänkte vi satsa på en portion till kvällen :) (Den är ju samma näringsinnehåll som ersättning) så BVC tyckte vi ska satsa på det först. Men vi har hemma lite som hon ska få smaka snart (tänkte göra som du å ge bara nån sked per dag bara för att) :) har du nå tips på bra smakisar att ge?

Svar: jo men de låter väl klokt.. inte ta för mkt nytt direkt utan introducera gröten i lugn och ro först=) Potatis gillade inte Amanda men morötter och majs är en hit! Enkelt att göra själv!!! Annars har jag även köpt nån färdiga småburkar (sempers potatis/morötter och potatis/majs!) 1 burk räcker ungefär till 4 gånger för Amanda fast jag spär ut med kokat och svalnat vatten för tycker konsistensen e lite för tjock=)
ouzzo.blogg.se

2012-12-01 @ 23:00:08
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

jo jag tänkte ju (vet inte om det går) att henke skulle få som "uppgift" när han är hemma å jag jobbar att jobba med materiet. :) men borde ju gå. för jag vill också vänta som till hon är ett halvår innan hon äter mer. Tänker att då hon är ett halvår så borde jag väl kunna "spontan amma" när det passar liksom? vet inte hur jag ska lägga upp det riktigt, men så gör kusinmalin nu.. så hon får äta + ammas lite :) (Tycker som du också att det blivit betydligt mysigare nu!) <3 Vad tror du? Nog borde det väl gå?

Svar: jo men nog borde de bli bra. vid 6 månader äter hon ju mest troligt ett mål gröt/välling till kväll och så ett vanligt mål mat. att du sen ammar kanske 2 ggr per dag bara! Det brukar fasas ur av sig själv när dom börjar äta mer! Sen ser man ju.. jag tänker ta de lugnt med matandet fast hon alltid vill ha mer åtminstone till hon e 5 månader för att se att magen hänger med.. efter de kanske man kan öka liiiite och succesivt mer och mer.. för de e ju egentligen det allt handlar om.. att magen ska klara av att bryta ned så dom ej får problem med förstoppning och dyl! Sen innehåller ju mjölken allt dom ska få i sig vilket är skönt att veta=)Men vill hon inte äta så mkt och ammas mer när hon e 6 månader får ju Henke ev köra ett mål ersättning då du jobbar!! Sånt löser sig alltid=)
ouzzo.blogg.se

2012-12-01 @ 23:09:30
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

okej, bra med tips! har också köpt hem två burkar med... undrar om det är samma som du nämnde ;) haha och en med katrinplommonpuré, ifall hon blir hård i magen (det rådde BVC att ha hemma ifall att) :)

2012-12-01 @ 23:15:33
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo det är ju sant! Jo, Melissa skulle säkert vilja ha mer direkt (om hon är som med gröten) haha. Men jag tänker också att man borde gå varsamt fram :) Jo precis. Bra att ersättning finns för att komplettera ammandet :)

Svar: ja man SKA gå varsamt fram.. fast de e ju sååå kul och ge dom mat och framförallt när dom gapar efter mer!! =)
ouzzo.blogg.se

2012-12-01 @ 23:20:08
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Karin

Grevehooolm!!! <3

2012-12-03 @ 22:42:44
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0