Mammaledig förevigt!

Nu har jag bestämt mig!
 
ja om man kunde få vara hemma huuur länge som helst vore man lycklig! Haha, nä kanske inte, men har verkligen velat fram och tillbaka hur jag ska göra, men jag känner verkligen att jag vill vara hemma så mkt och så länge de bara går! Först var jag ju inne på att sommarjobba lite för att få in en fot och sådär (i röntgenlivet) men nä.. jag ska vara mammaledig fram till september 2013 med ett ev undantag för en praktik på 12 dagar (som isåfall kommer att göras i maj)
Det var faktiskt min mamma som fick mig att inse att småbarnstiden inte går i repris.. hon sa till mig "NJUT nu Emma.. Amanda är bara liten en gång och den tiden kommer inte igen. Jag hade nog ångest när du skulle börja på dagis och då var du ändå nästan 2,5 år" :)
Och ja... iaf Jag känner verkligen som så många säger "dom är bara små en gång" och jag vet att jag skulle ångra om jag valde att börja för tidigt! Skulle egentligen se att hon fick vänta med dagis fram till januari då hon är 1,5 år men vi får se om det går att lösa.. jag pluggar ju på distans och Niklas har ju eget företag så vi kanske kan lyckas med de!! Eller jag TROR vi kommer kunna lösa det!
Är ju ett tag bort men det känns skönt att redan nu ha tagit beslutet att inte jobba/plugga någonting före september nästa år, för det är detta jag känner är det bästa för mig och då Niklas redan nu är rätt mkt hemma med oss får han ju oxå lite pappatid om än de inte är lika mkt som mig (fast jag helammar ju än oxå så, och det lär jag ju göra ett tag till=) E ju inte direkt så att hon är redo för att börja käka middag med oss;)
 
Men vi är ju alla olika!!! Känner flera mammor som börjat jobba efter 6 månader, andra som varit hemma 3 år så de e ju otroligt individuellt, men jag förstår inte vad JAG egentligen stressat över? Vad är de värsta som kan hända? Att ekonomin blir lite sämre? Att jag inte blir färdig i skolan så tidigt som jag tänkt? Nää exakt.. inget av det är värt min dotters första levnadsår, för det är ju hon som nu betyder nått i mitt liv!
 
Nu ska jag ta och städa upp lite här hemma, lillan somnade i min famn helt slut efter? Ja.. de e inte lätt att vara liten=)
 
/Emma
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ja jättetrevligt, Elsa var helt slut och sov flera timmar i vagnen :)

2012-11-21 @ 12:38:12
URL: http://evelinalidman.blogg.se
Postat av: Sara

Jag tror de allra flesta känner så å skulle vara hemma så länge som möjligt om de bara kunde:) Vi tänkte vara hemma med henne sen efter jag jobbat å låta henne börja på dagis senare:)jag sparar ju massa föräldradagar så det är möjligt iaf. :) Men vi har sagt att vi ser med tiden hur det blir:) Och var vi får dagisplats. Får vi inte nånstans där vi vill ha henne så kan jag ju vara hemma längre:)eller Henke:) Och fast jag har ångest över att jag ska jobba så känns det ändå tryggt då jag helt å fullt vill uppmuntra henke till att vara pappaledig också. Hon får det inte sämre med honom. Och det är ju samma med honom. (att hon bara är liten en gång). :)Och vi njuter båda två hela tiden oavsett vem som är hemma mestadels:)

2012-11-21 @ 13:08:50
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0