mammaträffar och massagegubbar!

Igår var jag på en mamma/barn träff som folkhögskolan höll i!! Det var supertrevligt att få träffa lite mammor och barn, och lite extra kul att det bara var "unga mammor" 25 och yngre! Ska hålla på varje måndag så då lär ni veta var ni ser mig de flesta måndagarna framöver! Dessutom kul med lite annat tänk oxå, bla skulle de anordnas matlagning tsm och det ser JAG verkligen framemot!!=) Superkul som sagt, speciellt för översociala lilla jag=)
 
Idag har jag varit till Erik Jonsson på massage för första gången.. eller akupunktur OCH massage och tillfixning av bäcken, kotor, benlängd och höfter.. haha,grymt spännande får jag ju lov att säga!
Jag var då förhållandevis rak i ryggen och de var ju bra.. även rätt lika benlängd!! Däremot hade jag ju ett vridet bäcken på höger sida.. åt ett konstigt håll.. och en av de sista kotorna i ryggen var ganska kraftigt vriden men annars så såg de inte så illa ut (med tanke på skadan)
Fick akupunkter från ändan och ned till foten.. intressant men gjorde inte så ont.. var lite sådär halvsköntl.. och så mkt massage på spända delar.. typ axlarna, skulderbladen och nacken.. jag säger då det, vissa människor KAN massera!! Så nu ska jag tillbaka om en vecka och fortsätta med akupunkturen på foten och så arbeta mot min spändhet i nacken!
Förhoppningarna är ju att klanske få nerverna i lite bättre balans i foten.. slippa lika mkt senadrag och smärta samt att kanske få tillbaka liiite mer känsel.. och så fortsätta "knäcka" tillbaka bäckenet så de förhoppningsvis stannar i rätt läge=)
 
Sist tillägnar jag en extra stor tanke till min mormor som skulle fyllt 80 år idag!! Och ett stort grattis till hennes tvillingbror Hans på 80års dagen!! Nu tar vi sikte mot 90:)
 
/Emma
 

Kommentarer
Postat av: Erica - Blivande mamma

Jag ser också fram emot att träffa fler mammor, men det kan ju dröja ett tag :)

Svar: det är bara komma på alla träffar sen när lillan kommit ut och ni hunnit få in lite rutin i vardagen! Ser framemot att få träffa er=)
ouzzo.blogg.se

2012-11-14 @ 11:38:54
URL: http://iowbwy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0