vad ska jag göra??!!

Som de flesta vet har jag ju två hästar just nu i och med att mitt sto fick ett fölk här under sommaren.. före fölningen var jag rätt inne på att sälja och behålla mamman men nu vette sjutton.. ut kom ju det jag önskade mig till 100%, ett sto, snygg och svart (men bli skimmel!) såå fin, och när hon dessutom vann fölvisningen här uppe i norr så är de ju ett kvitto på att den e bra=) Samtidigt älskar jag ju mamman sååå mkt, hon är verkligen speciell för mig, men jag måste vara ärlig mot mig själv och inse att det inte finns tid till två hästar.. iaf inte just nu..
så frågan är vad gör man? Finns enligt mig 4 alternativ..
1. sälj fölet
2. sälj mamman
3. låna ut mamman till sällskapshäst eller avel nått år..
4. ha kvar mamman och fölet (betäcka mamman men ha henne uppstallad på helpension så att någon annan tar hand om henne (kanske liiiite väl dyrt;)
 
alternativ nr 2 känns längst bort, enklast kanske skulle vara att låna ut Q på foder till nån som vill avla en eller två säsonger.. är mest inne på nr 3, MEN samtidigt.. att lägga på en riktigt bra hingst nästa år, vad skulle de kunna ge??!!
Inte lätt..
Q med underbara Quinta, bara 12 timmar gammal=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0