Hästar hästar hästar!

Gick tillbaka i bloggen idag för att kolla när jag senast satt på en häst.. visste att det rörde sig om oktober/november förra året och mkt riktigt.. 14 november förra året var sista gången jag satt på en häst! Inte för att jag inte ville rida när jag precis blivit gravid (visste då inte ens om de förrän i början av december då jag var i v.5=)
Nä då min egen häst var dräktig, syrrans skulle säljas och det var kallt och mörkt.. ja då lockade de inte att rida så mkt.. sen kom julen och efter jul var jag på praktik i gällivare och sen blev de USA och sen.. ja då var de mitten av mars och på tok för långt gången för att riskera nått genom att rida!
Så.. snart 1 år sen alltså..
men i lördags gick äntligen den här "magiska" 3-månader-sen-snittet, så nu FÅR jag ju rida! Då kom ju nästa problem, min egen häst är ju för tusan "mammaledig" och syrrans häst är på tjocken! Hahaha.. det bara sprutar bebisar och fölisar just nu!!
Då är det tur man har underbara Hilda och Anna som måste hört min bön för fick ett sms av Anna igår om jag inte villë rida deras stjärna när Hilda åker till kanarieöarna på fredag!
INTE behövde dom be mig direkt! TJIHOOOOO!!!! Lite terapi på hästryggen sitter inte helt fel! En hel vecka oxå! Lär väl knappast orka rida varje dag men om jag fixar 5 av 7 dagar är jag mer än nöjd! Ska bli intressant och se vad min gamla skada säger nu oxå.. den har ju verkligen fått "vila upp sig" om man säger så!!
Ååå vad jag längtar!!
denna fina (santano) är det jag ska rida på=)
 
Jag har faktiskt (helt ärligt) knappt hunnit reflektera över att de nästan gått 1 år sen jag red.. backar man bandet ett par år tillbaka var det ju en omöjlighet! Jag har varit hästägare i över 10 år nu och tävlat och tränat för fullt fram till Q:s skada.. där tappade jag ALL motivation verkligen.. att hitta sin drömhäst på alla plan och sen inträffar det som bara inte får hända.. nu känner jag däremot att ridsuget kommit tillbaka som tusan! Längtar till jag får sitta på min egen häst igen.. fast de lär dröja.. Q blir nog mamma på heltid som de ser ut, så de beror väl på Quinta då, eller någon annan framtida avkomma! Q kommer då inte säljas, den saken är klar.. om det innebär att jag får bli avelstant på heltid så får de så vara.. Q är och kommer alltid förbli den mest speciella och fantastiska häst jag någonsin ägt. PUNKT!
Jaja, jag vet jag får rida Hildas hästar och så har vi ju fina Budda så rida kan jag nog göra dagligen om jag vill, hästbrist är de då inte=)
 
Nä nu ska jag hoppa i säng och hoppas på att lyckas somna direkt=)
 
//Emma
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0