tiden går!

Min lilla tjej har ju passerat 12 veckor och på lördag blir hon 3 månader! Shit alltså, känns som igår, men när man ser tillbaka på kort från mobilen på BB och första tiden hemma och jämför med idag så.. ja man ser skillnad;) Kan ibland fundera om de e möjligt man kan växa och ändras så mkt på så kort tid!
 
Amanda
Har blivit lite mer än 12 veckor, magen börjar kännas mkt bättre och jag hoppas och tror att mjölkproblemen ska börja ge med sig allt eftersom nu.. dom trodde då det på BVC! Annars är jag rätt bestämd av mig, ja herregud.. pappa upp i dagen, kan aldriiiig tänka mig att mamma var såhär tjurig=)
Mat och sovvanor börjar smyga sig på.. Vill gärna sova vid 20.00 på kvällen (är länge sen jag var vaken efter 21 "frivilligt"=) Sover ungefär till 09 på morgonen, ibland lite längre men inte tidigare (än så länge iaf=)
Nacken börjar bli rätt stabil och ligger jag på mage kan jag lyfta huvudet så man får ögonkontakt med mamma eller pappa, dock inte allt för ofta (för att ligga på mage OCH lyfta huvudet är inte så roligt...)
Älskar mitt babygym på morgonen! Då ligger jag gärna i 30-45 minuter och sprattlar med ben och armar och pratar/skrattar med spöket laban (en riktigt schysst filur!)
Har verkligen börjat gilla min vagn, ååå vad det är mysigt att ligga nedbäddad (ffa om mamma bonar om ordentligt, då kan jag ligga i timtal både sovandes eller vaken och vara såå nöjd!
Spyr gör jag fortfarande, herregud mamma får ju skylla sig sig själv som har för mkt mat.. jag äter ju tills det är slut och sen får överflödet komma upp=)
 
Mamman
Äntligen har dessa 12 veckor gått.. nu anses snittet helt fulläkt och att träna är inga problem så från och med nu ska jag försiktigt börja träna upp magen och hela kroppen såklart med både lite situps och lite träning hemma på cross trainern (eller vad den nu heter!) Efter nyår blir det att lösa gymkort men vill ta det lite lugnt så länge jag helammar!
Känns overkligt att jag varit gravid och nu när man fått lite distans på det hela känner jag ett sug efter nästa gång man får vara gravid.. underbart! Om än de nu kommer dröja.. japp kommer inte bli 1 år mellan barnen direkt=)
Amningen flyter fortfarande på bra.. längtar dock tills hon blir 4 månader och för börja med lite smakisar och gröt.. och ännu bättre vid 6 månader då dom ska börja äta mer typ av mat och välling! Amningen är fantastiskt MEN det är inget jag gör för att det är mysigt, utan det är enkelt, går snabbt och smidigt och är väl att föredra om möjligeheterna finns=)
 
Lilla hjärtat idag i bilen på väg till mormor och morfar för lite middag!
 
/Emma
   
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0