underbara helg!

Oj vilken fantastiskt trevlig helg detta varit! Från fre-sön fullt upp, så har då knappast hunnit skriva!
I fredags började vi dagen med att Amanda skulle få sin 3 månaders spruta samt vägas och mätas!
Lilla tjejen var så duktig och grät bara i ett par sekunder, fick lite feber sen på em men skötte sig så otroligt bra! De e en tuff brud vi fått tror jag (känns som de, mkt attityd redan nu=)
Lång hade hon blivit, 62cm.. innebär att hon vuxit 14 cm sen födseln och 5 cm sen 2 månaderskollen! Hehe dom skämtade på BVC och frågade om hon tänkt bli mannekäng, jag kontrade bara med "ja inte är de då vi som är föräldrar i sånna fall;)"
Vikten var 5945gr så nääästan 6kg! och "lilla" huvudet 41cm! Ja hon växer som sagt!
Här väger hon hälften av dagens vikt.. detta var samma dag som hon vägdes in som prick 3000gr (hon gick ju ned ganska mkt efter födseln, från 3285gr till 2940gr innan de vände SPIKRAKT uppåt;)
bodyn på bilden är ju uppvikt i ärmarna.. nuförtiden ligger den i en kartong med urväxta kläder...
På fredagsem var A-J här med en massa kläder och dyl till lillan! Såå fina saker! ffa en massa söta klänningar och pyjamasar=)
Ja och så fredagkväll kom Karin och Simon hit! Var ju rätt länge sen jag träffade Karin över en "vanlig" myskväll så vi surrade på här hemma till klockan nästan var 02.. såå trevligt att bara få surra och ha de trevligt, men herregud de var en trött morsa som steg upp kl 08.00 på morgonen kan jag lova! fast jag kan oxå lova att det var SÅ värt de! Ibland får man offra lite sömn:)
En ngt äldre bild.. skönaste smajlet hos världens bästa Kareeen (som Niklas säger=)
 
Lördagsförmiddagen bjöd på ridning på hästryggen! Ja men herregud.. 11 månader och 15 dagar, men där tog de stopp! Och förbaskat kul var det! Jag satt nästan och skrattade mig genom passet, sååå roligt var det verkligen! Svante/Satan/Santano.. ja kalla han vad ni vill, en helt gudomlig gentleman i sina bästa år! Trevlig och välskolad herre, påminner mkt om min förra lilla Pärla!
Fina Santano med sin söta ägare Hilda! 
Sen var det bara åka till mamma och pappa för att duscha och byta om (mamma var barnvakt oxå så lillan var där redan) och sen såg jag eftermiddagens hockey tsm med pappa och Simon (vinst såklart) innan vi drog till Sara på inflyttningsmiddag! Supertrevlig kväll med bla bästa Malin och Karin på plats! Ja hela gänget samlat från norr till söder! Inte var dag direkt!!! Så det blev en supergod middag som Sara knåpat ihop och surr hur länge som helst.. jag (och Amanda, som sov i vagnen) tackade för oss vid 23.30 för då orkade min hjärna knappt tänka mer.. så det var bara hoppa i säng, men dessvärre blev de inte allt för många timmars sömn innan det var dags att kliva upp igen=)
 Hihihi, lilla Sara för typ 4-5 år sen=)
Söndagen bjöd på födelsedagsfirande i boden hos Niklas syster Evelina som fyllt år tidigare under veckan, sen var det middag hos mina föräldrar innan denna dag oxå gick mot sitt slut.. ganska tidigt för jag hade en ganska kraftig huvudvärk av sömnbrist, förkylning och träningsvärk.. så kl 18 blixtrade de bara när jag tittade.. värsta huvudvärken jag upplevt på år och dar.. så när vi kom hem kl 19 gick jag och Amanda upp, hon käkade kvällsmat och sen stöp vi båda i säng före kl 20.00.. haha, lillan var såå duktig och lät mamman sova till 03.30 innan hon ville äta! vaknade ju självmant ett par ggr före de men fick ju rejält många timmars sömn, så när vi steg upp och gjorde morgon där vid 07.30 var det för en gångs skull en pigg och utvilad morsa!! Kan säga att sist jag sov bra var i maj nån gång för sen började magen bli ivägen och kroppen göra sig påmind så de var verkligen helt underbart!
Tror fasen jag ska gå och sova strax igen.. ska bara hänga lite tvätt och starta diskmaskinen!
 
Men en underbart trevlig helg med familj och goda vänner som sagt!
 
/Emma
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Lilla pluttan!! Haha vilken snajsig bild på mig ;P och liiten Sara :D Tack för i helgen!! <3

2012-10-29 @ 23:01:42
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0