Amanda 8 veckor!

Ja idag blir mitt lilla hjärta 8 veckor! Herreguuud vad tiden går! Och stor har hon blivit, var till BVC igår för läkarkontroll och vikt/läng! Allt var perfekt med lilla tjejen, men nog är det pappaarvet i energin hon fått! haha, till och med dom på bvc sa de "de kommer bli en livlig tjej det här!!"
Vikten var 4840gr, på 4 veckor 900gr alltså! Längden 57cm.. herregud, på 4 veckor nästan 4 cm=) Så jo nog växer hjärtat!
 
Amanda
Nog märks det att hon ändå är 8 veckor! Precis som BVC sa om livlig tjej så märks det av vissa stunder på dagarna då hela kroppen sprattlar omkring som en liten fisk! Ögonen lyser och smilen börjar komma mer och mer! En liten nattuggla är jag oxå.. vadå sova kl 19-20 på kvällen?? Jag vill se TV med mamma och pappa och somnar sällan före 22.. dock sover jag sen bra under natten förutom nått matbreak! Och sovmornar är det bästa, gääärna till 10-11 tiden=)
Vända från mage till rygg har jag gjort 4 ggr oxå.. första gången redan 6 veckor gammal men jag fattar fortfarande inte vad det är jag gör.. det är mest i ilskan över att tvingas ligga på mage som jag ibland lyckats trycka ifrån och "poff" låg jag visst på rygg igen=)
Lite känslig i magen är jag så mamma får passa sig för vad hon äter för annars blir jag godans grinig!
I övrigt är jag mest snäll hela tiden och kräks gääärna på både mamma och pappa när jag ätit;)
 
Mamma
8 veckor har gått.. kroppen känns inprincip som förr.. magen är i sitt ursprung (om än försvagad som tusan..) och ärret har både läkt och ser kanonfint ut! Mäter exakt 12 cm (hur fasen fick dom ut henne ur den lilla öppningen??)
Mat finns det gott om och amningen flyter helt smärtfritt! Hade dock önskat hon ville äta utan amningsnappen men se på fan då blir det strejk;) Inte för att den stör egentligen men är bökigt (ffa på natten.)
Separationsångest har jag ofta, vill gärna ha min tjej nära hela tiden, och om hon sitter i någon annans famn och börjar gråta eller är allmänt missnöjd känner jag hur jag helst bara vill ta henne själv, men jag behärskar mig och gör inget.. hon måste ju lära sig att vara hos andra än mamma=)
Jag sa det innan och jag vet det med säkerhet nu: usch vilken hemsk hönsmamma jag kommer att bli;)
Maten har jag ju helt fått ändra om.. här kör vi mjölkfritt till 100%.. det är havredryck istället för mellanmjölk osv.. faktiskt är det riktigt gott att laga mat på "sojagrädde" eller "havregrädde" eller vad tusan jag ska kalla de;) Både jag och nicklas äter med god aptit och tror jag kommer fortsätta med detta i framtiden om jag gör tex korvstroganoff, pastasåser, m.m.. krämigare och nyttigare än matlagningsgrädde/creme fraiche/m.m...
 
 
Övrigt
Nog märks det att barn växer fort i början.. alla kläder i storlek 50 är nu upptvättade en sista gång och nedvikta i en kartong. Även några plagg i 56 är bortplockade! Nu är det 56 och även 62 som gäller! skulle tippa att alla kläder i 56 oxå är urväxta om 1-2veckor i detta tempo!  Fast det gör inget (hehe en anledning till att shoppa och åka till stan ju=)
Vaggan börjar oxå sjunga på sista refrängen.. den är ju inte så stor så snart är den urväxt (fast vi är ju påväg att flytta upp på loftet igen så då blir de ju ändå spjälsängen! Hösten är här och då flyttar vi ju tillbaka=)

hihi, ibland är jag faktiskt inte så nöjd på mamma;) Sara Sandberg som fotat! Tur jag har vänner med kamerasinne när jag själv är totalt värdelös;)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie - mamma till Emilia

Har Amanda också mkt magknip? Har de blivit nå bättre sen du började med mjölkfri kost? Jag har själv fått ändra kost och kör nu mjölkfritt, för att se om de är de Emilia bl.a. reagerar på. Amnings nappen fick jag också använda i början för att ens klara av att amma. Hallå såriga bröstvårtor :) Men de var sen bökigt att sluta med den, men de gäller att ta då och då nått amnings tillfälle utan och vara lite envis så kommer de gå till sist :)

2012-09-14 @ 18:34:49
URL: http://mliwestbom.blogg.se
Postat av: Sara

Haha ja, jag var nere i källaren idag och körde lite på crosstrainern, och så hörde jag hon gråta där uppe. Då tappade jag suget att träna och ville bara gå upp å trösta henne. ;) Men jag fick också behärska mig. Vilka hönsmorsor vi blir Emma. ;) Fast jag försöker verkligen tänka mycket på det. Så hon kan vara i andras famnar i framtiden än min. ;) Så hon inte blir meeeegamammig. :)

Svar: haha jo de e inte lätt, jag får tusan lite lätt panik alltså.. men försöker tänka att hon har det bra utan mig oxå=) Och jag skulle nog inte kunna ha någon att vara barnvakt åt henne än, men nicklas måste jag ju våga släppa lite.. stackarn=) Haha jo men hellre hönsmamma än en som inte bryr sig alls och anlitar barnvakt var och varannan dag!
ouzzo.blogg.se

2012-09-14 @ 19:23:09
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0