Florida del 8

Så har vi kommit till slutet på vår vistelse i Orlando! Underbara fantastiska Orlando! Kan bara rekommendera alla som funderat på att besöka florida att Orlando är absoluta toppen.. det enda som fattas är havet (1 timme bort ca) men här finns såå mkt shopping, billig och bra med matstllen, hur mkt underhållning som helst! Du kan gå på nöjesparker, shower, museum, m.m. i flera månader tror jag=) Dessutom är hotell/hus mycket billigare än längst kusten!
Saknar vårat hus! Det var så lyxigt och bo 5 pers i denna villa med egna sovrum, och toaletter till varje rum.. och det bästa av allt.. en helt egen pool!! Kommer verkligen överväga att bo i eget hus nästa besök i Florida!!
När vi lämnat huset tryckte vi in GPS mot Kennedy Space Center och sen bar det iväg!! Kul då vi inte besökte detta sist vi var i Florida! När vi närmade oss området (ligger förövrigt på en ö, så man kör över en bro på väg dit) det sjuka var att längst vägkanten var det diken med lite "sumpvatten" i eller vad jag ska kalla det.. och så varningsskyltar att det var förbjudet att gå på vägen.. detta berodde dock inte på den tunga trafiken för det var ett mkt lugnt område utan det berodde helt och hållet på att det låg krokodiler (!!) längst vägkanten!!! Herregud!! Sånt existerar inte enligt mig, men jopp vi såg rätt många faktiskt=)
 
Väl framme på KSC så gick vi först runt och tittade på en massa olika rymdfarkoster, intressant och se hur dom ser ut live.. och vilket LITET utrymme de stackars personer som färdas i dom har!

NASA skylten!
 

En av de första rymdfärjorna som byggdes som faktiskt höll!!
 
och här har vi den mest omtalade av dom alla APOLLO 11.. ja det var denna farkost Armstrong, Aldrin och Collins tog sig till månen och tillbaka för en herrans massa år sedan!! Enligt mig sjukt cooooolt!!!
 

 
såhär såg dräkterna ut som dom bar på 60talet armstrong och gänget;)
 

hoho, här tafsar jag på en rymdsten.. eller månsten kanske de heter? Ja.. en sten från månen helt enkelt=)
 
 
Avslutar med denna bild på mig och brudarna.. haha sorry att jag såg sååå muppig ut, tur Kajsa och Stina åtminstone vet hur man beter sig framför en kamera;)
 
Ja då lämnar vi norra florida och KSC som verkligen är VÄRT ett besök! Superintressant!!!!
Sista anhalten.. mot MIAMI :)
 
Sista delen kommer snaaaaart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0