Florida del 9

Sista delen och sista anhalten på denna resa!
Tog vägen längst kusten ned till Miami, resan gick bra fast vi kom ju fram rätt sent då vi hade besökt Kennedy Space Center under hela dagen och lämande mot Miami först vid 15 tiden!
Dock blev vi flyttade till ett annat hotell än de vi bokat men med facit i hand trr jag verkligen det blev till det bättre för vi hamnade i downtown Miami! En stor galleria bara 200m från hotellet och med en helt otrolig utsikt över området! Vi bodde i en lägenhet på 2 etage med vardagsrum och kök på nedre plan och sovrummen uppe! Mkt fint!! Var ju en riktigt skyskrapa med 50 våningar! Vi bodde (som tur var) inte allt för högt upp!! Pooler fanns det gott om.. superfint pooldäck på 10 våningen ca? minns faktiskt inte, men en bit upp iaf!
Ja jag klagar inte.. bjuder på lite bilder så ni själva ser hur fantastiskt och underbart det faktiskt var=)

trögt nog tog jag inte så mkt kort på hotellet/lägenheten.. men här har vi precis landat och ser vardagrum och så köket lite längre bort=)
 
Mitt och Nicklas sovrum och ett kort på NINISEN!! Nicklas köpte denna kanin åt mig i Orlando men historien till den är både störd och lång så jag besparar er den! Ninisen har lilla Amanda fått idag (är ju Bror Kanin förövrigt;)
 

utsikten från vår balkong gick inte av för hackor=)
 

mer utsikt!!!
 
 
Poolområdet!!
 
mer pooler!
 

och en till pool!!
 
Downtown Miami var perfekta avslutningen! Här strosade vi i gallerior, solade, badade och bara tog igen oss sista dagarna! Annars tycker jag om Fort Lauderdale mer, men pooldäcket är det bästa jag varit på.. och dessutom behövde man verkligen INTE trängas=)
 
Avslutar med en bild på lite bed head produkter jag köpte.. närmare bestämt 12 olika!!
 
En fantastisk resa.. fantastiskt sällskap.. helt underbart!
Jag vet redan att jag hittat mitt drömresmål och det är Florida! För hur mkt jag än söker kommer jag inte att finna ett ställe på denna jord som har precis det jag vill ha:
 
*Sol och bad
*Lagom temperatur (dvs 25-30 grader)
*Bra shopping (inget kopior och sån skit..)
*Nöjen till dödagar (du kan göra sååå mkt här: förutom alla nöjesparker kan man ju både snorkla, dyka, simma med delfiner och sånt som mer "exotiska" länder erbjuder! Tro mig, det finns inrpincip allt att göra här!! Dessutom är det egentligen rätt exotiskt fastän iaf jag inte ser de som ett "super exotikst land.." men både kuba och mexio är inte många mil bort..
Det ända som skulle kunna vara liiite bättre är maten! Visst är den bra men maten i Thailand och Grekland är bättre!
Dessutom är det ju ett bra land om olyckan skulle vara framme (så länge man tecknar extra försäkring innan man åker;) tryggt att åka med för barn alltså.. sjukvården  och det faktum att dom pratar amerikanska gör det hela än mer tryggare!
och.. Amerikanare är bland det trevligare folkslag jag stött på!! Inte överdrivet trevliga utan allmänt vänliga och absolut INTE påflugna=)
 
tror jag ska börja sälja resor till Florida för jag kan prata i timmar om detta resmål.. MEN nu sätter jag punkt för denna gång!
Tack till mina underbara vänner som följde med och gjorde resan till ett minne för livet!
 
//Emma

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0