Heta diskussioner som småbarnsförälder..

ja herregud vad åsikter det finns när man är nybliven mamma. Det är först nu man inser hur mkt alla runt omkring faktiskt lägger sig i och har åsikter om det man gör. Jag har inte blivit påhoppad på nått sätt men man läser bloggar runt om och nästan alla ska vara tvungen att skriva och FÖRKLARA sig till varför dom gör si eller varför det är så..
Ett av de hetare ämnena är amning! Jag är jätteglad att amningen fungerar men ser inget fel i att ge ersättning oavsett anledning. Vissa vill inte amma, andra kan inte, en tredje har problem med mjölkstockningar och den fjärde har ett barn som har problem med att suga rätt.. ja ni fattar. Det tragiska i detta är att man ska vara tvungen att förklara sig till varför man inte ammar.. du är verkligen inte en sämre mamma för att du inte ammar och sen mår inte barnen sämre av att växa upp på flaska..
Ett annat hett ämne är det här med barnvakt och att lämna bort barnen. Vissa anser att det är helt okej att lämna ifrån sig barnen en stund redan vid ett par veckors ålder, andra tycker man ska vänta till barnet är dryga halvåret. Klart är väl att det är otroligt bra att kunna lämna ifrån sig barnen till andra både vänner och släkt.. att ens barn är trygga hos andra vuxna än sina föräldrar... sen får man väl själv avgöra när den tiden är inne. Jag tycker inget av det är fel, men känner personligen att jag inte är vidare sugen på att lämna ifrån mig Amanda riktigt än, men det är vad JAG känner och när jag känner att tiden är inne kommer hon få vara hos både mor och farföräldrar samt även hos mina närmaste vänner, fastrar och även sin moster (för då har hon ju dessutom två kusiner att "leka" med=)
 
Nä det är verkligen heta ämnen och vad jag än tycker kommer någon alltid att tycka att det är fel.. tyvärr men vi har på tok för mkt tid att hinna sitta och snacka om hur andra uppfóstrar och tar hand om sina barn istället för att ägna oss åt våra egna liv!
 
/Emma
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag brukar inte lyssna på de där omtalande diskussionerna. Jag litar på min egen instinkt och går efter min/vår egen känsla på vad som är bäst för vårt barn. (och det vet ju just själva föräldrarna bäst själva). Men visst undrar man ju hur de kan lägga så mkt tid på att diskutera om andras barn istället för att lägga den tiden på sin egen familj :)

2012-09-30 @ 18:04:37
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Evelina

Visst är det lustigt att alla måste ha en åsikt om allt! Håller helt med dig, det är så olika för alla och ingenting är ju fel :)

2012-10-02 @ 15:28:22
URL: http://evelinalidman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0