Reslusten inom mig..

jag är en person som är född med en egenskap att jag bara älskar utlandet! Jag har alltid älskat sol, bad och värme och ffa att se någonting nytt! Jag tycker det är så otroligt häftigt hur olika miljön, luften, ja allt är på olika platser i världen! Behöver inte alltid vara så stor kontrast, men nog är det häftigt att stiga ur planet på dominikanska med en gigantisk luffuktighet som nästan slår andnöd på en första sekundrarna.. att se palmerna svaja i vinden, alla vackra byggnader utan isolering då kylan aldrig infinner sig.. kilometerlånga stränder, dofter från okända kryddor och vågorna som slår mot ens fötter! Helt otroligt!!
Fast lika otroligt kan jag tycka Paris är, vädret är nästan som i Sverige, såklart lite varmare men inte den kontrasten med luftfuktigheten. I Paris imponeras jag istället av dom helt otroligt vackra och gamla byggnaderna som finns längst hela stadens kärna. Att se mäktiga byggverk som eiffeltornet eller louvren, att gå på alla kullerstensgator och se kyrka efter kyrka dyka upp, här kan man verkligen bara vandra timme efter timme och aldrig sluta imponeras av all konst som staden är uppbyggd av!
Och så medelhavet, fantastiska underbara trygga medelhavet, här finns både Grekland och Spanien som med sin trygghet att "du vet vad du får" alltid kommer ligga i topp hos mig när det gäller att åka utomlands. Framförallt grekland med sin helt otroliga mat..
 
Ja utlandet är magiskt, något jag alltid kommer att sukta efter och framförallt nu när hösten är här, snart vintern (kanske klassas som vinter nu).. då kommer reslusten fram i mig ännu mer!!
Vem vet när nästa resa blir.. får väl se fram emot våren, eller hösten (med syrran) det beror ju mkt på lilla Amanda! En sak är jag iaf säker på:  Jag ska verkligen göra allt för att mina barn oxå ska få uppleva världen lika mkt som jag fick av mina föräldrar.. Det är ju faktiskt dom jag har att tacka för att jag varit till så många länder idag och att jag är både resvan och trygg på främmande platser! Det är en självklarhet för mig att ta med mig mitt barn (eller om jag nu har mer än ett) oavsett var och när jag reser! Resmålet får ju helt enkelt anpassas till hela familjen, det e slut på alla spontana äventyr på resande fot.. det är slut på egoisttiden! Fast.. en ännu bättre tid är ju här! Att få uppleva utlandet ur ett barns ögon längtar jag verkligen efter!
 
Fast just nu är jag mest avis på Karin och Steven som bokat en resa till thailand över jul! sååååå underbart!!!
 
 
 //Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0