Nu är de väl färdigt?

Ja amningen går mot sitt slut.. Vi får se, jag ammade igår med tanke att de var sista gången! Då var det dessutom 3 dagar sen sist.. Hon är ju inte intresserad och jag rätt less (om än sinnessjukt nöjd över mig själv!) I 9 månader fixade jag detta! Har gett mig själv en stooor eloge för detta!!!:)
Fast nog e de vemodigt för de e lite mysigt vissa stunder och så!

På tal om mat så har jag verkligen ett matfriskt barn! Hon hoppar i stolen när hon ser maten komma, flaskan sliter hon ur händerna på mig när jag kommer och plockmat är fantastiskt kul!!
Hon är otroligt duktig på att äta själv, både plockmat och välling/ersättning tar hon helt själv.. Är nog minst 1 1/2 månad sen jag höll i vällingflaskan.. Hon är mest nöjd när hon får hålla den själv helt enkelt!
Idag skalade jag en banan och gav henne.. Hon fick dock ta av sig kläderna och tur de för hon e ju ganska grisig om än hon är duktig;)

Ja vi avslutar väl inlägget med munnen, för de sprutar visst tänder här! Nr 3 och 4 kom ju för nån vecka sen och nu idag såg jag att även nr 5 har spruckit igenom och anar nr 6 bakom tandköttet;)
Tur de inte verkar bekomma henne allt för mkt..

Såhär ser man ut när man äter banan:)


Kommentarer
Postat av: Karin

Men sötunge!!

2013-04-17 @ 01:15:18
URL: http://tjofftjoff.blogg.se
Postat av: Sara

melissa tar flå askan bara själv ibland. :) Och banan kan hon nog inte äta sådär.. är nog svårt utan en endaste tand. :) Men äta själv gillas :)

Svar: haha, nä men dom är goda starka i käkarna utanb tänder.. och en mjuk banan som inte är grön går utmärkt och äta=)
ouzzo.blogg.se

2013-04-17 @ 06:34:43
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Kaffehörnan

Bra o ha bra matglädje

2013-04-17 @ 07:08:43
URL: http://www.kaffehornan.blogg.se
Postat av: Sara

haha ja jag testar just nu faktiskt :) skitsöt är hon! Men hon "biter" av en stor tugga och sen får hon kväljningar :P sen plockar hon rester från haklappen :P

2013-04-18 @ 16:53:10
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0