sjukstugan fortsätter!

Oj,oj,oj.. jag blir nog gråhårig i förtid så fjantig som jag är... natten som var vaknade jag av att amanda låg i spjälsängen och gnydde.. kände på henne och hon var verkligen kokhet.. detta trots att hon inget täcke hade på sig, och endast en kortärmad/kortbyxor på pyjamasen.. tempen visade på 40,2 grader..
ja efter de sov jag knappt mer.. var mest och kände på lilla tjejen.. för varm? för kall?
som tur var gick ändå tempen ned lite efter alvedonen hon fick.. 39,3 på morgonkvisten.. på tok för mkt men över 40 grader.. det är liksom nån obehaglig gräns om ni frågar mig!
Hoppas dock det är mot bättringshållet.. ikväll låg det bara på 38,5 utan alvedon sen lunch.. vi får väl se, hon sover då i vårat sovrum till all feber är helt borta, punkt!
 
Nog om det, sommaren är snart slut.. skolan börjar om på måndag och efter drygt 1 års mammaledighet ska det bli lite kul! Fast jag är glad jag fick vara hemma heeeela sommaren med min prinsessa och kanske än mer glad att jag fått vara mammaledig så länge! Eller fått och fått, men att det har gått att lösa så bra! 
Skolan har löst sig ganska bra! Dom har fixat min praktik till Piteå (JIPPI!!!) däremot så måste jag skriva uppsatsen själv = Tuuungt.. gruvar mig redan nu, men har ev ett intressant ämne på G, det är nog det viktigaste.. att ämnet jag väljer verkligen intresserar mig OCH att det såklart finns nått att skriva om..
men tänk.. i januari är jag klar! 3 års studier på universitetet är då gjorda (och definitivt inget jag ångrar!) Att studera har både varit roligt, lärorikt, och sen är det ju så att i dagens samhälle krävs mer och mer studier för att få ett jobb.. och jag hör väl till den gruppen som (sorry alla ni outbildade) men jag som utbildad skulle verkligen bli förbannad om någon UTAN utbildning fick/hade mitt jobb.. jag tycker det är bra att det krävs, och att man inte bara "tillåter" outbildade att fortsätta jobba för att dom haft jobbet i många år.. VISST är det ju så att många är otroligt duktiga på det dom gör, och att många kanske är bättre än en som gått på universitet.. men det är ju rätt svårt och veta vem och vilka av alla dessa outbildade som verkligen ÄR bra.. det finns inget möjlighet att kolla upp sånna saker.. och  faktum kvarstår ju.. JAG har fortfarande studerat, lånat pengar och kämpat i flera år för att få jobba inom en viss bransch.. 
och visst kan det bli fel.. en av dom bästa lärarna under gymnasiet hade inte rätt utbildning.. medans den klart sämsta hade många års studier bakom sig..
 
Jaja, nu spårade detta.. kvällstrött och slöddrar i nattmössan!
 
Godnatt på er!
 
(denna bild är inte tagen igår direkt;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0