Den perfekta morsan!!!

Kan bli måttligt less alla bloggar man läser där mammorna tar åt sig all ära för hur deras barn ÄR! Känner bara irritationen växa mer och mer.. det skryts över hur BRA dom lyckats för att just deras barn sover så bra, äter så bra, aldrig är ledsna utan jämt på bra humör. Ja dessutom är dom ju GIVETVIS snabbare på att både gå, krypa, sitta och rulla runt..
suck..
 
Jag tycker de är jätteroligt att läsa att man har ett barn som sover bra, eller äter bra.. det är väl allas dröm att barnen ska må bra och äta/sova bra och utvecklas i en normal takt! Men när man som förälder får det att framstå som att det är dennes förtjänst.. nä då har det gått för långt!
Som att vi kan påverka hur vårat barn är.. vissa sover hela nätter när dom är 3 veckor.. andra när dom är 3 år.. det är väl knappast min förtjänst att mitt barn sover hela nätter 20 dagar gammal??!
Samma med mat, vissa barn äter ofta andra mindre ofta.. många snuttar, andra inte..
Visst finns det en viss påverkan hos oss. Ger vi bröstet som tröst jämt lär dom sig, samma sak om du tillåter ditt barn artt äta mat på natten 5-6 ggr vid 8-9 månaders ålder.. visst blir det ju till viss del vad vi gör det till, men allt går inte att styra över och alla individet är ju olika!
 
Själv tar jag inte åt mig äran för 5 sekunder över att Amanda nuförtiden sover hela nätterna.. (vaknar omkring 07.00 och somnar alltid om 1-2 timmar efter de.. morgonpigg är då inte denna dam än så länge:)
Inte tar jag heller åt mig äran att hon äter och tydligt älskar mat (ja de tvärvände.. och inte fan gjorde då jag nått som kan göra att jag överhuvudtaget tar åt mig äran för de..)
Nä jag har gjort de jag tyckt varit mest humant och försökt lyssna på henne. Sen har allt bara gått framåt.. det är inte jag som börjat vakna senare och senare för nattmålen, de har hon själv gjort...
Det enda jag INTE tillåtit är snuttandet.. Tror nog det nästan alltid gått runt 3 timmar (minst) mellan amningarna och det berodde mycket på att om hon åt tätare så spydde hon värre än en fjortis på fyllan!!:) Ja spyr gör hon än.. betydligt mindre men nog märks de fortfarande av.. värsta spytiden känns dock som att den passerat och nu ser jag mest framemot att det ska avta helt (eller ja, till normalt för en bebis=)
 
Nä, njut av era barn och hur just dom är som individer.. för det är ju just det som gör våra barn unika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0