älskar VI FÖRÄLDRAR!!

har just suttit och läst denna tidning som jag verkligen tycker har BRA artiklar, repotage, tips, m.m! En sak som slagit mig är att MÅNGA verkar ta åt sig personligt för hur deras barn är.. alltså deras små, små bebisar! Som att vi föräldrar rår för om vi har ett barn som sover hela nätter från 2 månaders ålder eller en som äter 6 ggr per natt! Dvs vissa anser att det är deras förtjänst att dom inte har en "gnällig" bebis, och andra tycker att det är deras fel att deras bebis är "gnällig"..
Ja.. jag tycker som sagt om vi föräldrar, i ett av de senare nr stod de just om gnällighet hos barn vilket var grymt intressant att läsa!
 
Nä alla därute, ni är fantastiska fölräldrar, oavsett om ni har kolikbarn, gnälliga barn, barn med stor matbehov eller helt perfekta barn.. fast de sistnämda måste jag då få säga att inte jag önskar.. för det är ju personligheten som redan nu skiner igenom som verkligen gör just mitt barn unikt!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Just ordet perfekt gillar jag inte och tycker inte ska förekomma bland barn. :) Inget barn är väl perfekt, likadant som att ingen av oss vuxna är perfekt. :) Men visst är det kul när man börjar se personlighet. Melissa är sjukt envis. :) Hon vet vad hon vill den lilla damen!

Svar: jag håller med dig.. men vissa anser sig själva ha perfekta barn.. TRO MIG=)Haha, de e bra med mycket personlighet!!
ouzzo.blogg.se

2013-01-16 @ 19:46:16
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Karin

Det där har jag också tänkt på! Det är väl för tusan inget du som förälder kan styra över!!? Om barnet äter mycket eller lite, sover dåligt eller bra, eller har dålig mage... Inget barn är väl det andra likt! :)

2013-01-16 @ 22:43:50
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0