Den årliga listan!

Skriver exakt som förra året, detta är en lista jag gjort sen jag startade bloggen, kul o gå tillbaka o se faktiskt, så gör den allesammans vettja!=)

2012
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja detta år var verkligen händelserna år för mig! Jag var gravid under första halvan (+ lite till) av året, sen blev jag mamma och det har jag ju inte varit förr=) Jag fick akupunktur för mitt dåliga ben//fot och så gjorde jag en magnetkameraundersökning (ja för mig som utbildar mig inom detta var det självklart otroligt intressant!!=)
2. Höll du några av dina nyårslöften? haha, mitt löfte var att inte dricka alkohol och det var ju ett rätt roligt löfte då jag redan visste att jag var gravid=) Dessutom dricker jag knappt alkohol i övrigt men ja det var mitt löfte och det var väl knappast ett problem att hålla de!=)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja förutom mig själv så blev även Sara Sandberg mamma (bara 10 dagar efter mig) samt en hel del människor jag lärt känna för att jag själv varit gravid!!!
4. Dog någon som stod dig nära? Min faster i Jokkmokk dog efter en rätt lång tids sjukdom..
5. Vilka länder besökte du? USA - Florida (mer exakt Fort Lauderdale, Miami, och Orlando=) 
6. Är det något du saknat år 2012 som du vill ha 2013? Absolut ingenting!!!
7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 20 juli då lilla Amanda kom till världen (kl 20.00=)
8. Vad var din största framgång 2012? Att bli mamma var helt sjukt stort. Så mycket större än det går att föreställa sig! fast.. om det är en framgång vet jag kanske inte riktigt men ja.. jag säger det ändå=)
9. Största misstaget? Känns inte som att detta år innehöll ett misstag faktiskt! 
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Varit riktigt frisk (graviditetstsymtomer räknas definitivt inte in=)
11. Bästa köpet? haha, får nog säga min Emmaljunga vagn! Den älskar jag verkligen!!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Amanda!!! Det blev mycket inköp då hon är första barnet och det var väl knappast gratis (men sååååå värt det!) Det är så kul att handla bebis/barn saker och kläder!!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det var mycket, Amanda såklart! Men även när lilla Quinta föddes, min resa till Florida och när min mamma var färdigbehandlad och tillbaka på benen efter sin cancerbehandling!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? Magnus Ugglas - Jag och min far!! 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? MYCKET gladare!!!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Fotograferat! Jag ska verkligen försöka bättra mig! Tycker väl inte man ska ta 10000 kort på sitt barns första år (någonstans får man ju dra en gräns) men lite mer än vad jag gör kan man väl lyckas med! Tur jag har vänner och ffa Linda Karlström som hjälper mig att förgylla vardagen i bild=)
17. Vad önskar du att du gjort mindre? vet faktiskt inte.. ingenting tror jag! 
18. Hur tillbringade du julen? Hos Niklas föräldrar på förmiddagen (med hans föräldrar + syskon) och mina föräldrar på eftermiddagen med syrran, Tommy, Elias, Isak, Kurt, Ewa och såklart Niklas och Amanda!
19. Blev du kär i år? Jag är redan kär fast en annan sorts kärlek växte till då Amanda kom till världen!
20. Favoritprogram på TV? Klar 1:a blev solsidan.. men  i övrigtRobinson, Fångarna på Fortet, Bonde söker fru och Lets Dance!
21. Bästa boken du läste i år? Har läst typ 1 bok så det får väl bli den då.. 50 nyanser av honom!
22. Största musikaliska upptäckten? Att Darin faktiskt inte är så jäkla dålig!
23. Något du önskade dig och fick? Ja precis ALLT!
24. Något du önskade dig men inte fick? Nej detta år fick jag verkligen ALLT jag ville + lite därtill!!
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2012? Jag gjorde inget speciellt, uppvaktad av släkt och vänner!
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej absolut inte!
27. Hur skulle du beskriva din stil år 2012? Tjock mage med mjukisbrallorna på för det mesta=)
28. Vad fick dig att må bra? Amanda!!!
29. Vilken kändis var du mest sugen på? Josh Duhamel utan tvekan!!!!!! (han kommer vara med här jämt) haha, men måste faktiskt lägga till Ian Somerhalder som är grymt snygg han med!!
30. De bästa nya människorna du träffade? Måste vara folk man lärt känna under graviditeten och mammagrupper m.m.!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0