En liten tripp söderut!

Ja vi bestämde oss ju för ett par dagar sedan att åka iväg utomlands. Jag tänkte först på Kanarieöarna, men ganska snabbt lade vi ned den planen.. Nästan bara bökigt att ha Amanda längst en sandstrand när hon är såå liten! Så då kom vi att tänka på Italien. Vi har länge pratat om ett besök till Italien och huvudstaden Rom!! Kollade lite priser och väder i början av April och direkt blev känslan att detta blir PERFEKT! Inte så supervarmt så jag behöver oroa mig för Amanda! Dessutom har ju inte Amanda ut något av en sol och bad semster (och inte av att åka till Rom heller, haha) men detta kändes som ett toppenval!
Får jag ÄNTLIGEN se denna fantastiska stad, äta god mat och njuta av Italien!
Finns ju en hel VÄRLD med sevärdheter, men frågar ni mig är det några som sticker ut lite mer än andra.. som:
* Sixtinska kapellet
* Colosseum
* Spanska Trappan
* Peterskyrkan
* Fontana di Trevi
* Pantehon
* Vatikanstaten (och dess museer och dyl)
Ja och en massa massa gammal bavarad arkitektur!
Känns som att man lär ha fullt upp under 7 dagar med att hinna se och göra så mycket som möjligt, samtidigt som man ska hinna njuta, slappa och viktigast av allt.. äta GOD äkta italiensk mat!!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Åååhh jag hade mina aningar om att det var dit ni skulle faktiskt!! :D gud så kuuuul!! Jag vill också!!! :D

Svar: ja ska bli fantastisk kul att få se Rom!!=)
ouzzo.blogg.se

2013-01-23 @ 22:28:49
URL: http://tjofftjoff.blogg.se
Postat av: Sara

Jag tänkte också att " det blir nog rom" :P Vi har också pratat länge om Rom, men det blir nog inte av än på ett bra tag :) Ska bli kul att få höra allt sen hur Rom är! :) Henke var ju med sin pappa i Monaco, och ända sen dess har jag tjatat "kan vi inte åka till Rom" :) haha Så kul för er! :)

2013-01-24 @ 10:02:27
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Erika

Åh bad kul!!! Dit blir nog min och Tommys nästa resa också! Finns ju så mycket häftiga sevärdheter. Ta mycket kort! ;)

2013-01-26 @ 08:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0