En nödvändig dag!

Ja idag har de varit en så kallad städa-tvätta-baka-laga mat-beställa-och-fixa dag!! Japp sker väl inte så ofta men maskinen har gått för fullt.. De e verkligen dåligt med att ha en källare, jag glömmer bort och tvätta vissa saker.. Typ sängkläder, filtar, gardiner.. Ja sånt som inte används och behövs NU.. Så idag har 5 maskiner körts, och mellan tvätten har jag hunnit baka en morotskaka och laga mat för helgen!!
Då jag har jour i båda stallen kändes de skönt att slippa tänka på mat utan bara värma på! Blev köttfärssås och spagetti samt en tacopaj (tack Karin för receptet, mkt gott!!:)
När jag likaså var i farten städade jag både skafferi och kyl, dammsög och dammtorkade hela huset! Sen betalades lite räkningar och gjorde även en beställning på en tavla till Amandas blivande rum!!! Känner mig mkt nöjd med dagen!
Lilla hjärtat har spenderat mest tid med pappan sin men då hon älskar och sitta i sin stol bredvid mig när jag lagar mat (ja då de är en blivande kock här tror jag) så fick hon umgås med mamman i köket då Nicklas åkte iväg på kvällsjobb!

Imorn blir de en tripp till Boden med mamma (hon ska göra inlägg i skorna) och sen var de ju dubbla stalljourer så tja.. Helgen ÄR definitivt räddad med sisådär 30 hästar att ta hand om:)

//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0