Man ser ju nästan hur hon växer!

Lilla Amanda var på 6 månaders kontroll idag, herregud min lilla tjej på Ynka 48cm och som minst en vikt på 2900gr har gått och blivit en riktigt stor tjej!
19 cm har det lilla pyret vuxit på 6 månader! 19 (!!!)cm.. de e ju nästan 2 dm på 1/2 år!!!!
Och viktmässigt har hon ökat nästan 5 kg (7750gr) de e inte så litet mer=)
Och så huvudomfånget.. 8cm sen födseln.. fatta att man kan växa så mycket!! Inte konstigt kropp och knopp inte alltid hänger med=)
I övrigt var allt bra, hon fick med beröm godkänt av läkaren och var ett riktigt busfrö på skötbordet så de knappt gick och undersöka henne=) Rätt typiskt kännetecken för denna dam som verkligen börjat bli en piggelin=)
 
Och stor tjej är hon på mer än ett sätt, för igår fick hon sin första tand!! En liiiten bit av tanden har kommit upp, och det ser faktiskt ut som att tanden bredvid är precis påväg upp oxå! Nu händer de grejer minsann! Lite feber har hon haft men inte gnällig.. däremot kanske lite tröttare, igår sov hon 3 ggr under dagen vilket inte hänt på säkert 2 månader=)
 
Om man tänker efter är det rätt häftigt hur mycket som hänt på 6 månader.. fast nu får vi ta och dra i bromsknappen lite, känns knappt som jag hänger med i svängarna!!=)
 
Välling äter hon till kvällen nu också, har introducerat i 3 veckor och är nu (äntligen) uppe i en normaldos så ett amningsmål är därmed borta! Känns bra att bli friare kvällstid, men övriga mål som hon ammar (4 totalt under ett dygn) behåller jag nog ett tag till.. tycker faktiskt de e trevligare och amma än ge flaskan.. men ju mer mat och frukt och så småningom frukost i form va gröt/välling ska ju amningen börja försvinna av sig själv (vilket är min tanke att den ska göra oxå!)
 
Nä nu ska jag gå och läsa min 50 nyanser bok.. är på 3:e och sista nu!
 
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0