När Emma och Nicklas har tråkigt..

ja för några dagar sedan (då det var kallt) var jag och min kära sambo något rastlösa och less på kylan.. så vad händer! Jo vi bestämmer oss för att åka utomlands! Hahaha, så de kan gå!
Dock åker vi inte än, utan om dryga 2 månader=) Hinner lilla Amanda bli liiite större! Ska vi bara hitta ett fint hotell och försöka få så bra flygtider som möjligt (för Amandas skull!!=)
Skönt och komma bort från vackra Sverige ett tag, om än bara för en vecka!
 
 
Vars vi ska åka.. de berättar jag imorn!!

Kommentarer
Postat av: Sara

men åh du måste ju säga vart! ;) tänkte förresten om vi skulle ha setts i veckan men blir nog tajt. Men tänkte om vi kanske kunde ha fredagsmys här? Eller så har jag mer tid nästa vecka! (sista veckan innan jag börjar jobba) :( Åh vill också våga åka utomlands med Melissa, men jag törs inte. :P Är så rädd för vätskebrist å sånt :P Skönt att åka till värmen iaf! Något avis blir jag ju ;)

Svar: jag har dubbeljour i helgen på två stall från fredagkväll så blir nog svårt för mig och kunna på fredag tyvärr..Haha, ja jag skulle kanske inte ge mig iväg till Thailand med henne, men är inte orolig för vätskebrist när hon e så duktig på och äta/dricka.. och kommer ju att amma + ha välling så de känns lugnt! Är som sagt inte såååå varmt dit vi ska och inte heller någon sol och bad semester på en strand!
Såklart du vågar.. man kan ju välja sina resmål=)
ouzzo.blogg.se

2013-01-21 @ 21:40:51
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo det är klart man kan välja resmål :) Det är ju bra du far nu först så ser jag ju att det går bra så kanske jag törs också :p haha Men melissa får ju ibland för sig att inte äta så mkt. (men pepparpeppar har hon iaf varit bra på ersättning senaste tiden) men desto sämre på purematburkarna. :/ Hon vill bara kräkas. :/

Svar: haha, precis! Jo Amanda har ju ALDRIG nekat bröst eller flaska så de känns lugnt! Men förstår dig ändå när Melissa ibland kan neka och äta.. jaha, kanske någon tand på G, ibland blir dom dåliga på burkmat då.. kräks hon på riktigt eller "vill hon kräkas"? All mat eller bara mat och frukt går bra?
ouzzo.blogg.se

2013-01-21 @ 22:32:50
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

Frukt går bra. Men riktig mat vill hon typ oftast kräkas av, hon gapar och försöker få upp det typ, och ibland "kräks" hon upp maten direkt. Alltså man ser att det är samma konsistens som det hon precis svalde ner typ. Men skulle förklara mycket om det skulle vara så att hon har en tand på g. :) Men kan inte se eller känna något än iaf. Hon är fortfarande rätt hård upptill i munnen, men det kanske dom är ändå alltid?

Svar: Amanda är coh har varit hård upptill i munnen i drygt 2-3 månader.. de e nere tanden kommit, vanligast dom kommer nere oxå!
ouzzo.blogg.se

2013-01-22 @ 09:45:26
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

jo jag vet dom oftast kommer nere :) Och ofta kommer dom parvis också, efter första kommer ofta den andra ganska snart :) Melissa har börjat dreggla mer nu igen, så kanske det är något på g. Men kan då inte se eller känna något än :)

Svar: jag kan då slå hål på alla "myter" om tänder.. både vad gäller dreggel, svullnad, öm, hårt, m.m... Amandas bara kom.. utan något speciellt tecken.. hon har ju dregglat konstant i 3 månader drygt...:)det jag kan se nu när de är på väg upp är att hon gnuggar sina bitleksaker/tutte/majskrokar i munnen, så de kliar nog rätt bra=)
ouzzo.blogg.se

2013-01-22 @ 22:33:44
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja sånt där är ju så olika från bebis till bebis. Ingen bebis är den andre lik. Så det kan ju vara helt annars för Melissa när det är dags för tänder :)

2013-01-23 @ 08:57:33
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0