Emmaljunga

Japp de e tydligt jag inte är helt ute och cyklar när jag säger att Emmaljunga är bäst.. Senaste testerna visar att det faktiskt bara är Emmaljunga som uppfyller alla säkerhetskrav! Lite skrämmande att ingen av övriga märken klarade detta.. Tex fick populära brio bara 2,6 poäng av 5 möjliga.. (Bla med kvävningsrisk som en säkerhetsanmärkan..)
Emmaljunga hamnade på 4,6 poäng..
Sämst fick TFK jogger med 1,1 poäng!
Intressant test där man förutom hur dom är att köra och handskas med i olika miljöer gick igenom olika labrationstest med rycktest av handtaget, kvävningsrisk, rullband och hållbarhet i 30 mil mm!!
Vill ni läsa mer om testet köp senaste VI FÖRÄLDRAR!!
Men jag har sagt de förr och säger de igen, Emmaljunga är klart bäst ( och nu har jag stöd från tester oxå hehehe)


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu ska jag vara petig ( ;) )och säga att det är 8 vagnar som är testade av alla som finns på svenska marknaden. Och vagnarna i testet är ju inte ens likvärdiga. Ex: en vagn med fyra hjul är ju självklart stabilare än en med tre. Emmaljungan var bara bättre än Kronans och Cresenten för att de två sistnämnda hade för lite varningstexter.

Svar: ja visst är det så, och rent körmässigt är jag inte så intresserad av vilken vagn som är bäst för det är ju individuellt och vad du har för barn. däremot säkerhetsmässigt är det väl ändå lite skrämmande att bara 3 av märkena gick igenom (om man ser till att kronan tex saknade sista CE godkända märket typ..)
ouzzo.blogg.se

2013-07-15 @ 19:05:54
URL: http://genomsaraslins.blogg.se
Postat av: Karin

Härligt att vi valde rätt vagn! :D

2013-07-15 @ 20:48:41
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0