En sväng till stan!

febern kom aldrig fullt ut.. skönt.. fast förkyld e jag=) Känns som jag varit de konstant sen slutet av april nu..
Så idag när regnet föll från en grå himmel, drog jag och mamma till stan (med amanda) och shoppade lite! Skulle egentligen BARA ha lite målarfärg till lilla trappen som jag bestämt mig för att piffa upp! Beställt trappmatta till den och målar den vit! Resultatet kommer upp så småningom=) Men förutom denna målarfärg så fick Amanda ett par skor, jag köpte en hel drös med nya tesorter på theshoppen, en supeeeersöt muminbody på REA på barnens hus fick oxå följa med hem, likaså en bordslampa till kontoret och lite annat smått och gott!
Bäst var ändå en rullgardin till Amandas rum! Har googlat runt lite efter en mysig typ Nalle Puh rullgardin men är fan inte beredd och slänga ut 600-800:- för en liten rullgardin som ändå ingen ser=) Tråkigt, men blir ju dyrare när fönstret är 140cm brett.. Jaja, jag fyndade en på Rusta.. var nedsatt från 600:- till 275:-.. så det var ju bara slå till.. men när vi kom till kassan kostade den bara 150:-!!! Hallå hur billigt var inte det då!!! MYCKET billigare än dom jag köpte på IKEA till vårt rum.. dessutom jättebra (visade de sig) med blackout funktion.. det negativa.. HELLO KITTY.. ett märke jag har liite svårt för.. men ärligt.. för 150:- hade den lätt kunnat åka upp även i vårat sovrum! Skitsamma liksom, hahaha
hahaha, så det där med att vara genustänkade det dog visst idag.. fast jag kan ärligt säga att hade de funnits pixars bilar eller Batman hade de lika gärna åkt upp för de priset! Barnvänligt och gulligt blev de iaf=) OCH chockrosa.. hehe.. men som jag sa i början, är ju nästan ingen som kommer se den ändå så=)
Ja här har ni en bild på den.. trots Hello Kitty känner jag mig nöjd med mitt fynd, hehe=)
 
 
 
Gjorde ett byte med min mamma idag, jag fick hennes lekhage/inhängnad och så beställer jag EN grind åt henne istället.. ganska bra deal om ni frågar mig! Skönt få nått ordentligt runt trappen + att min lilla robot till dammsugare får åka in bakom staketet så att stackarn får vila från Amandas eviga knapptryckande.. jag tror att Amanda ser dammsugaren som sin bästa vän... när den låter!!=)
 
Ja sist, Amandas rum.. börjar se ut som ett rum faktiskt.. lite småsaker som ska på plats + att en av väggarna är helt tom.. jag har total idétorka.. var först inne på en stor tavla bara tillsvidare.. i och med att skötbordet står där (och de ska ju så småningom bort) vill jag inte göra för mycket på den väggen ännu.. sen blev jag sugen på att måla en randig vägg.. men nä.. jag vet inte.. den får nog vara vit ett tag till.. och kal.. haha.. har en stor lasse åberg tavla som jag kan slänga upp i brist på annat=) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0