Sommarlov!

Ja nu har jag sommarlov! Jag kallar de så.. eftersom jag inte jobbar har jag ju inte semester så då heter de sommarlov! Låter ju i mina öron sådär ljuvligt som när man var liten! Ååå vad sommarlovet var härligt! Vilka tider va!!=)
 
6 veckors praktik sprang iväg! KUL har de varit, helt fantastiskt roligt.. nästan så jag börjar vara sugen på och jobba!   Men, nu är det 1 termin kvar innan dess! =)
 
Min lilla häst har fått komma iväg på unghästbete i Böle! Underbart med stora hagar, bra betesmark och mycket kompisar! Rena drömmen för en häst skulle jag tro=)
 
Annars då.. vi både är lediga rätt mkt nu.. eller jag helt och hållet men även nicklas mer eller mindre helt fram till 1 juli, och sen lite jobb i juli och ledig augusti (tror de ser ut så, haha=)
Både idag och igår har jag kastat ut honom på kvällarna! Han har nästan aldrig tid och umgås med sina vänner och eftersom jag e ledig på veckorna kan vi ju umgås då istället! Så jag har haft lugna hemmakvällar här, sett TV och slappat vid datorn.. beställt lite mörkläggningstyg till kontoret då vi snart flyttar ned för och sova där! Ska bli skönt, för de blir sååå varmt på loftet dom varma sommardagarna! 
 
Dottern mår bara bra, växer och står i.. har sen ett bra tag passerat 9 kg och både äter och fortsätter växa bra! Idag åt hon jorduggbar till efterätt, mamma hade handlat på coop och Amanda slukade flera stycken, mmm tyckte hon=) Läste förövrigt så sent som igår att jordgubbar är jättebra till barn då det innehåller så mkt antioxidanter, järn och c-vitamin! Så Amanda och jag lär med andra ord sluka vårt jordgubbsland denna sommar=)
Annars äter hon ganska mycket mat som vi äter, pasta, grönsaker, potatis, ris, potatissallad, ja de mesta av basmaten, oftast får hon äta med oss först och sen en halv burk på de.. vill inte ge henne stekt kött/kyckling/fisk än..
OCH hör och häpna.. Amanda spyr mycket mindre nu!! Wihooo man mäker en stor skillnad jämfört med typ 1-2 månader sen! Dessutom äter hon inte alltid upp välling på morgon/kväll så äntligen har hon lärt sig känna av när hon e mätt (tack, tack kanske hon e nästintill spyfri till sin 1 års dag då=) 
 
Nä nu ska jag hoppa i säng, idag fick jag sovmorgon till kl 09.00, kan ju hoppas lilla busan har ro och sova lika länge imorn=)
 
10 1/2 månad.. kändes som hon nyss var en vecka gammal.. lilla filosofen!
 
//Emma
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Visst är det sjukt vad tiden går snabbt! Galet ju! Vad bra du skrev om jordgubbar. Jag har funderat på det. Eftersom vi inte fick äta det när vi ammar så tänkte jag det var dåligt nu också. Så nu ska Melissa också få smaka jordgubbar minsann! :) Och hoppas hon kan äta mer ris och pasta och sånt nu när tänderna är på g :)

Svar: jo de e bara mata på med jordgubbar=) Dom e ju lite sura nu i början (fast de brydde sig inte amanda om) blir ju godare från ens eget land, lite sötare då! Ja, fast barn äter lika bra utan tänder, dom lär sig ändå=) Amanda har ju bara framgaddar så hon tuggar ju inte med dom (utan med "tänderna som inte finns i munnen", hehe=) Fats jag upplevde att Amanda blev bättre på att äta när första tänderna kommit upp=)
ouzzo.blogg.se

2013-06-10 @ 20:48:30
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Sara

Melissa vill verkligen äta typ makaroner men det har inte gått alls förrän typ nu lite grann.. så för henne har det då inte gått! :) men alla är ju olika! :)

2013-06-10 @ 22:04:33
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Karin

Men ååååhh lilla plutten!!!

2013-06-10 @ 22:48:57
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0