Jag lever faktiskt!

Hej och hå! 
 
Blev visst ett litet uppehåll här! Har haft rätt fullt upp (ur en positiv synvinkel.)
Har ju i snart 2 veckor haft praktik i sunderbyn! Så mammaledigheten är tillfälligt över.. men om 4 veckor går jag på mammaledigheten igen=) Och så är jag ju ledig 3 dagar i veckan (praktik 4 dagar.) 
Underbart skönt att få komma ut lite! Känner mig piggare (fast ändå tröttare) men hjärnan mår bra av att få surra med lite annat folk och tänka på andra saker=) 
Roligt är det, är just nu på anigografin där man går in i kärl och sätter stent, gör ballongsprängningar, m.m.! Har även fått gå upp på operation en dag och imorn ska vi på dialysen! Mest för att få en större förståelse varför patienterna kommer till oss och hur det ser ut "längst hela kedjan" så att säga=)
 
Däremot hinner man ju inte med så mkt på praktikdagarna. Stiger upp vid 05.30 och är hemma runt 17.30 för det mesta. Bara upp till stallet och sen är det inte många timmar kvar av dagen! Men som sagt, jag njuter faktiskt lite av att få komma mig ut. Har ju ändå varit hemma 11 månader nu=)
 
På tal om utbildning.. känns så otroligt bra att jag valt ett så pass intressant yrke! Att jobba på sjukhus känns definitvit som nått jag ser framemot och det är väl det som är viktigt vad gäller jobb, att man ska gilla sitt yrke! Man ska inte ha ångest över jobbet, känna sig stressad eller misstrivas! Visst jag har ju lån nu men det är ju alla gånger värt det med tanke på att jag får göra nått som är roligt! Vi tillbringar så stor del av livet på jobbet så därför känns de extra viktigt att man älskar sitt jobb! 
 
Nä ska fortsätta städa, lite storstädning så här en mulen kristihimmelfärds och Amanda sover middag!
 
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0