Stackars liten!

Som de flesta vet har vi ju en tjej här hemma som nästan jämt är en liten gudagåva vad gäller nattningar, hon kommer alltid till ro själv i sitt rum och har aldrig sovit med oss:) något jag är nöjd över att ha lyckats så bra med (om än jag kanske inte tar åt mig all ära.. De har ju liksom aldrig varit ett problem!)

Ikväll däremot var de inga glada miner.. Det började med att hon svalde fel när hon drack vällingen och grinade sen ända tills jag la henne i sängen ett par minuter senare.. Gråten fortsatte en liten stund i sängen, inte nått hysteriskt utan lite små grinigt. Sen började hon surra, och slutade ju aldrig! Efter 30 min går jag in till henne för att se efter vad problemet är, hon brukar inte sitta och surra i sin säng på kvällstid.. När jag kommer in ser jag att hon spytt som fan.. De e ingen vanlig "Amanda spya" utan en riktig kaskad.. Alla nallar, täcket var blött igenom, pyjamasen nedsormad.. Ja ni fattar.. Så kl 20.00 var de bara kasta upp barnet från sängen, renbädda, byta pyjamas, skölja munnen och sen.. 20.30 fick hon hoppa ned i rena sängkläder och med en torr pyjamas.. Då tog hon bara napparna i händerna (sover med 5 nappar, en i munnen, resten som nån typ snutte) och la sig på sidan och blundade.. Lilla hjärtat! Och jag som trodde att hon bara var tvärsöver just ikväll;)

Återstår och se om de var för att hon svalde fel och började hosta så mkt eller om hon fått magsjuka/ätit nått olämpligt.. Jag gissar på de förstnämnda faktiskt.. Och HOPPAS på de med;)

Nä lite te och slappa i soffan en stund!

Beställde julklappar igår, Amanda ska bl.a. Få denna pyjamas av oss.. Hur söööööt var den inte:)

//Emma

Kommentarer
Postat av: Karin

Men ååh lilltjejen då!! <3 jättefin pyjamas! :)

2013-11-11 @ 22:03:52
URL: http://tjofftjoff.blogg.se
Postat av: Sara

Gah vad avis jag blir/är. Vill ha det som vi hade det från början med Melissa. :) stackars lilla Amanda! Det var nog det flrsta tror jag! :)

Svar: Jo vi har de bra på nätterna för de mesta:)
Ja de var de första tror jag för har då inte hänt nå mer och idag är hon hur pigg som helst:)
ouzzo.blogg.se

2013-11-11 @ 23:03:28
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Erika

Men huvva så obehagligt med kräks när man är liten. :( Hoppas det bara var något tillfälligt.

2013-11-12 @ 03:32:02
Postat av: Evelina

Hon sov när vi var hos brorsan men vaknade i bilen på väg hem så hon var bara vaken från 01-04, värre var det för oss.. minns inte sist jag var vaken den tiden ;)
Hur är allt med er? Är d mammaledig eller pluggar du nu?

2013-11-20 @ 08:02:04
URL: http://evelinalidman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0