OS hockeyn är igång!

Ja kanske de mest spännande och intressanta på OS har dragit igång.. det stora dragplåstret Hockeyn! Ja herrarnas hockey.. sorry damerna, men hockey är en tuff och fysisk sport och damerna får inte ens tacklas.. det tar liksom bort halva sporten...
Sverige vann öpnningsmatchen mot tjeckien och nu väntar betydligt lättare motstånd i gruppspelet så slutspel ska väl knappast vara svårt att fixa=)
 
 
Har hunnit färga håret ikväll oxå.. väldigt välbehövligt! Sparar ju ut luggen så någon klippning får vänta till efter utlandet och salt och solslitaget! Tänk, snart åker vi! shiit.. 3 1/2 vecka kvar.. och med tanke på att det är OS i 1 1/2 vecka till lär dagarna bara springa iväg! Jag hinner knappt andas tror jag=)
 
På tal om TV.. vad ser ni alla på för program egentligen? Själv följer jag både farmen, familjen annorlunda och tv-serien Tjockare än Vatten! Den sistnämnda är väldigt väldigt bra! Lite mörkare, lite mer allvar = meeeee like!
Snart börjar ju Lets Dance oxå! Tjihoo, det e bra.. herregud börjar nog bli aningens åldrig, hehe=)
 
Måste bara tips om WASA:s fullkornstoast! fyyy fasen vad gott bröd. Gjorde Chili Corn Carne till middag och hade ju givetvis vitt bröd till.. och köpte detta lite "nyttigare" bröd gjort på surdeg och 90 % fullkorn! Det var en 10 poängare!!! I vanliga fall äter vi inte ens mjukbörd just nu.. ja bröd överhuvudtaget utan de e gröt som gäller till frukost med frukt/bär! 
 
Ja på tal om vikten.. har faktiskt gått ned 5,8 kg sen 1 januari! Det är jag väldigt imponerad över! framförallt eftersom jag inte ens själv anser att jag går på diet.. Det där med socker är förjävligt=) Fast jag har tryckt en semla både idag OCH igår.. livet är väl till för att njutas om än jag försöker undvika sliskigheterna i största möjliga mån=)
Godiset går däremot fantastiskt bra! Ja de är ju inte ens svårt.. haha, skrattar nästan åt att det redan är mitten av februari och jag har inte ätiti godis på 7 veckor!!
 
Nä nu ska detta spretiga inlägg få sitt slut, hehe! 
Dags och natta hästarna innan jag själv ska hoppa ned i sängen!!
Amanda i Rom förra våren=)

Kommentarer
Postat av: Karin

Tjockare än vatten har jag inte sett, kanske måste kolla in! :) Jag ser Sveriges mästerkock, Mia på Grötö, Hela England bakar... :P typ. ÅH mamma och pappa hade det där Wasabrödet, sjuukt gott!! Men hallå Emma, kilon hit och bantning dit, du behöver inte tänka på din vikt! Visst att man inte ska proppa i sig en massa skit varje dag men du behöver ju inte tänka på det i syfte att gå ner i vikt :)

Svar: Ja de tycker jag faktiskt du ska se!! En av de bättre svenska inspelningar som gjorts!
Nä jag vet jag behöver inte banta men seriöst hade jag ett BMI på över 25 vid jul.. Min kropp mår inte bra av de... Jag tänker ju inte väga 54 kg direkt😊 fast är mest nöjd över att jag slutat med så mkt socker för hur gott de än är så är de inte bra i så stora mängder som jag tidigare fick i mig! De var ju fasen fika typ nästan varje dag!!
ouzzo.blogg.se

2014-02-12 @ 23:15:20
URL: http://tjofftjoff.blogg.se
Postat av: Sara

Måste också kolla in tjockare än vatten :) Ser också farmen och familjen annorlunda :) Och säger som Karin angående vikten! Men nyttigt inte äta så mkt socker förstås. Jag äter nog din del också :P höhö. Vi ska strax se film å mysa med lite gottigottgott haha :) Men det är bra att du kan unna dig också. Ett liv utan nåt gott ska man inte ha! :)

Svar: Ja kolla in tjockare än vatten!!!!
ouzzo.blogg.se

2014-02-13 @ 20:43:32
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0