Jobbsituationen...

Jag går ju som de flesta vet ut skolan nu på lördag.. då är pluggandet slut! Tyvärr (eller tyvärr och tyvärr jag var medveten om detta) rosar inte marknaden med jobb för röntgenssk i norr och västerbotten. Vill jag få jobb är det flytt mot södra sverige som gäller.. något som varken är hållbart rent "vi tar familjen och flyttar" men det som framförallt sätter käppar i hjulet är min sambos företag som är låst i Luleå. 
Så därför erbjöd han sig (ja han anser väl att det e hans fel, hahaha skämt å sido) att jag fick ta över hans kontorsjobb och han får gå ut och köra taxi igen=)
En bra deal, dessutom inte heltid vilket passar perfekt då Amanda skolan in nu och jag vill inte ha henne på dagis 07-16 under denna första termin!=)
Så from måndag börjar jag jobba på kontor med löner, kvitton och en jäkla massa papper! Dessutom ska bilar fixas till verkstäder, bilar ska limmas av dekaler, besiktas, m.m., m.m. Så ni som tänker "fan vad slappt, hon sitter hemma på gräddfilen och myser" kan kanske börja tänka om! VISST är det ju fantastiskt att den största delen jobba hemma, men långt ifrån alla timmar! Sen är det 15 anställda (ca) som ska ha sin lön utbetald (ansvar=jag.. nervöst=OH JA=)
Nog om det. Till sommaren hoppas jag få sommarjobb inom röntgen (helst Piteå) och till hösten hoppas på att få fortsätta! Kommer söka in lite studier och ev andra jobb, men planen fram till 1 september känns ganska klar vilket är skönt!
JA fast allra först ska vi planera in en utlandsresa i vår.. kanske bokar redan till helgen! Dryga 3 veckor bort från Sverige! Låter inte så pjåkigt om ni frågar mig=)
Bilderna ovan är på ett av hotellen i fort lauderdale vi tittat på! Ser ganska trevligt ut=)
 
Och i Orlando kikar vi givetvis mest på HUS med egen pool=)
 
 
 
 
 
Ja detta är några av husen jag tittat på=) Ganska mysiga va?=)
 
//Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort grattis till examen, riktigt bra gjort!! :D och vad perfekt att ni kan lösa det så bra inom Niklas företag! Sen trillar det säkert in något jobb inom ditt yrke när du minst anar det tror jag :)

2014-01-16 @ 14:19:19
Postat av: Erika

Jag som skrev nyss, råkade glömma att ändra "anonym"

Svar: Ja jag hoppas de löser sig med jobb:)
Japp ibland e de bra med en sambo som har eget företag:)
ouzzo.blogg.se

2014-01-16 @ 14:20:08
Postat av: Linda Karlström

Grattis till examen! :-)

Verkar som att ditt nya jobb kommer likna mitt en del :-)

Svar: Tack!!
Ja lite likt är de nog😊
ouzzo.blogg.se

2014-01-18 @ 12:16:21
URL: http://www.lindakarlstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0