USA!!!

Äntligen!
 
I torsdags bokade vi flyget till Florida! Tjihoo! 6 veckor kvar!=) Åh vad jag längtar! Blir längsta trippen till bara Florida. Förra gången var vi där i 17 dagar (16 nätter) och första gången (jag och Nicklas) var vi där i 14 dagar. nu blir det att vi är borta 20 dagar (19 nätter) och åker hem sista dagen kl 21.30 vilket är perfekt för då får man ju ytterligare en heldag=) med flyg inräknat är vi borta ganska prick 3 veckor vilket kommer bli sååå underbart!
Lite gruvensamt för flygresan med Amanda, men skönt slippa 100 mellanlandningar. Dit åker vi ju direktflyg från sthlm, superskönt! Dock är en flygning på 10 timmar rätt häftigt, men vi har försökt planera så att hon ska vara trött till flygningen=) Lär ju förvisso vara nog mkt intryck på flygplatsen, flyget och allt så när de väl lägger sig somnar hon förhoppningsvis ganska enkelt=) Ja man får ju ta det som det kommer helt enkelt. Inget att egentligen fundera på nu för jag har verkligen ingen aning hur de kommer bli! Skönt är iaf att vi är 7 vuxna så blir hon rastklös får hon väl hoppa runt lite mellan oss=)
 
Nog om de. Har någon tips inför långa flygresor med barn under 2 år mottages det iaf gärna=)
 
 
Första jobbdagarna har passerat och fy bubblan vad trött jag är! Amanda som vaknat av sig själv både 06 och 06.15 tors och fre överrasskade med sovmorgon imorse till 08.30! Det tackar vi och bockar för=) Hon är nog ungefär lika trött som jag. Märks på humöret.. vissa kvällar är hon verkligen grinig;)
 
Annars känns de fantastiskt att inte plugga! Det är ungefär en fantastisk befielse för när jag slutar jobba så slutar jag. En hemtenta eller ett arbete kunde du ju sitta med hela dagarna.. och lite till.. och lite till. Här är det liksom "nu är klockan slagen, jag slutar.. lämnar allt och åker.." typ iaf, haha=)
 
På onsdag ska Amanda på 18 månaders kontroll! Spännande se hur mkt damen vuxit sen hon var 1 år! Jag gissar hon ligger på runt 82 cm, och väger runt 10500gr. Isåfall om det stämmer har hon gjort en viktökning på drygt 125 gr i månaden och 1 cm i längd. Ganska rimligt på en 18 månaders men vad vet jag=) Ska bli spännande hur som helst=)
 
Nä nu ska jag ta en kopp te och läsa del två i Mortal Intruments serien=) Väldigt bra serie de där=)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0