Amanda

Underbara älskade lilla dotter. Passerat 2 år och lite därtill, börjar bli så mycket barn och så lite bebis. Känns underligt att man inte behöver hjälpa med lika mycket längre.. förstår det man säger och försöker hela tiden säga som man uttalar om än det inte rä så lätt med vissa bokstäver (typ S, R och F=)
Pratar 24 timmar om dygnet, och har ett hiskeligt humör när hon inte får sin vilja igenom! Ibland känns det som att jag sliter mitt gråa hår, hehe=) Älskar Bamse, Nalle Puh och Mumin! Även färgen rosa.. väljer hon själv kläder ur garderoben blir det oftast en kombination av rosa sockar, byxor och tröja.. även bilar går bra! När vi köpte vinterskor förra veckan (kouma såklart) fanns det svarta och rosa. Amanda skulle HA dom rosa men se där gick gränsen så vi packade ned ett par svarta och hon har accepterat dom nu=) Även hennes vinteroverall blev helt "tjejfärgslös", ja även extra/stalloverallen så lite genustänk finns i mig, eller jag låtsas iaf=)
Extraoverallen kom jag över via facebook köp/sälj sida. En didriksson använd en vinter, som ny för 200:- Riktigt fynd! Svart med röda detaljer (snygg och stilren!)
Hennes overall denna vinter är grå, svart och orange från remia tsm med två olika matchande mössor, en grå och en orange! Ja se bilderna nedan! Rätt tuffa färger, snyggt med orange som inte är allt för "vanlig"=)
 
 
 
Ja jag känner mig nöjd.. men shit vad dom växer mycket.. förra årets overall var en söt liten 80, nu är det 92 som gäller.. och den i storlek 80 hade hon ända tills april i år.. och skorna.. från storlek 23 till storlek 26! Tyckte storlek 26 lät sååå stort men tur man har duktiga Anna som både mätte Amandas fot och sen skon.. och ja.. storlek 25 blir för liten (om man tänker att de ska kunna ha en tjocksocka i skon..)
Klädstorlek är bara 92, nått undantag på vissa knasiga kläder i storlek 98 men under 90 finns nog inget kvar längre!

Sover klockrent, men är en riktig nattuggla och nu när hösten kommit och även mörkret är det sällan vi gör morgon före 08.30 på helgerna. Idag var jag ledig och Amanda kom till storsängen vid 06 och där sov vi till nästan 09.30! Bortskämda nått så kopiöst med sovmornar=)
 
Tutte och välling som jag trodde skulle bli ett stort problem att sluta med (nej vi har inte slutat) ser ut att lösa sig själv! Tutte har hon aldrig förutom är hon ska sova.. spelar ingen roll hur trött hon är på kvällen eller i bilen/vagnen, den har vi bara när vi sover och hon hjälper själv till att sätta dom på hyllan direkt på morgonen. Hittar hon en tutte under tex sängen mitt på dagen kommer hon springades med den i handen och säger "mamma titta, jag hitta tutte." sen får jag den så jag kan sätta undan den=) hehe fråga mig inte vad som hänt för det har varit en riktigt snuttetjej sen födseln=)
Välling gissar jag vi avvecklar rätt snart. Intresset har väl delvis svalnat lite och äter numera bara kvällen och vissa kvällar vill hon inte ha. En morgon då hon skulle på dagis lite senare var jag lite stressad och gjorde välling till frukost.. inte poppis "Inte vällin mamma".. fick dock i henne det.. nästa morgon var det första hon sa när hon vaknade "Inte vällin fukost mamma" hehehe=)
 
Betecknar sig själv som jag och min, och har nästan hel kommit bort från att det är Amandas.. vet inte, men hör många barn som länge betecknar sig själva med sitt namn, men hon slutade automatiskt och minns faktiskt inte ens när;)
 
Någon mer bild blir det inte. vi har ny dator och här finns inga bilder ännu=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0