Husbygge!

Ja äntligen är alla papper klara med både bank och Älvsbyhus. Kunde för någon dag sen helt gå ut med att vi ju bygger nytt hus till sommaren! Känns overkligt, fantastiskt och smått magiskt!
 
Vissa (jaja jag vet att det sticker i ögonen på folk, men sorry.. jag bryr mig inte). Har fattat att vissa tycker vi e tröga som bygger nytt i Älvsbyn. Jo då, jag e varken döv lr blind :p
Men som sagt, alla får tycka och tänka vad dom vill. Att det inte är ett ekonomiskt kap det vet vi alla, men att bygga nytt behöver inte vara så dåligt, bara för att det är på byn!
Men oavsett om ni vänner eller ej tycker det är smart eller inte så är vi sååå sjukt glada över detta och jag googlar varenda dag på olika möbler, tapeter, lampor och dyl.. snacka om att man får leva i en dröm!
 
Planlösningen är helt fantastisk (ja jag är själv lite chockad över att detta är ett Älvsbyhus..) men även dom har visat sig hotta upp sig rätt mycket på slutet!
Drygt 150kvm på ETT plan! Hallå källaren du kan slänga dig i väggen!! Haha ALDRIG mer, lover er: ALDRIG MER källare!!!! Fy fan, är verkligen inget fan av källare har jag insett!
Dubbelgarage (ja de är Nicklas inte jag som ville de..)
Hörntomt med inga grannar varken rakt framifrån eller till höger! Ja just nu inga alls men de lär nog byggas på tomterna till vänster i framtiden gissar jag=)
Öppen planlösning! Ännu en dröm!! Har i väldigt många år insett hur trevligt det vore med en öppen inbjudande planlösning mellan kök och vardagsrum! Nu får vi en jättehärligt stor umgänges yta på drygt 55kvm att dansa runt på!
Sist: Jag älskar vinkelhus.. mmm=)
 
Avslutar med några inspirationsbilder på ett hus som ser ut som de vi ska bygga=)
Planlösning! Syns inte så bra men är 4 sovrum varav 3 väldigt stora (gillas!!) Vårt sovrum är nästan 18kvm och det bredvid är på över 16 kvm. Amandas sovrum kommer att bli på dryga 15kvm så hon får lite yta att leka på (har ju bara 9kvm just nu;)
Såhär ser huset ut i själva vinkel! Gaaaah jag älskar det=) (Vi kommer ha dubbelgarage, typ som översta bilden visar!)
 
Köket. Kommer vara lite ändrigar (såklart) men själva skåparna sitter där dom sitter på bilden! Och ugnen inbyggd (Inbyggnadshäll? heter de så?) jag tror det, hahaha!!!
Vi har valt vita plattor på väggarna, samt spegelskåp och dusch (ja det blev inte badkar om än jag var sugen=)) Men dusch är mer praktiskt och kanske även lite mer hygieniskt så det fick bli dusch.. sen ska man aldrig säga aldrig.. kanske kommer in ett snyggt hörnbadkar i framtiden=)
Sist men inte minst, och om ni frågar mig bland det skönaste med hela huset: Tvättstugan!! NÄRA (inte i en jääävla källare) och snygg, ljus och fräsch! TACK!!!! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara A

Kommer ju bli helt awsome! Sen spelar det ju faktiskt ingen roll VAR man bygger nytt hus. Även om det är i en liten ort så är väl tanken att man ska bo där förhoppningsvis hela livet i princip. Då är det ju värt det. :) tror väl alla skulle vilja ha önästan) ett nytt hus om dom hade möjlighet och ekonomiska förutsättningar till det. Beroende på hur man prioriterar kanske. :) Nä njut å fortsätt planera. :) och kul att du bloggar igen!

Svar: Visst är det så! Vi bygger inte hus för att tjäna pengar när vi säljer.. och nä vi har inte tänkt sälja inom närmsta tiden heller=)Jo jag tror nog också alla vill ha nytt hus såklart, det är väl lite drömgrej men abolut inte en självklarhet.. är mcyket pengar som ska ut i handpenning..
ouzzo.blogg.se

2014-10-14 @ 20:55:36
Postat av: Karin

Ååh så himla kul och vad sjukt fint det kommer bli!! :D
Och men alltså hallå, man bygger väl hus för att man vill bo i det, inte för att sälja? :)
Roligt att du bloggar igen!

Svar: Ja de kommer nog bli superfint!!!!:)
Japp de tycker jag med man gör:)
Kul du tycker de! Får se hur länge de håller i sig!!
ouzzo.blogg.se

2014-10-15 @ 10:59:33
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0