MVC vecka 25

Ja idag var de besök hos MVC igen! Tiden går otroligt fort. herregud, de e ju liksom vecka 25 redan!
Jag mår fortfarande prima. har lite känningar av min skada men inget som jag just nu är döende av. jobbar fortfarande heltid går både kvällar, helger och jourer vilket får klassas som grymt bra då jobbet i sig kan vara rätt stressigt och många steg på stegräknaren varje dag ;)
Är in princip precis som med Amanda helt oberörd över att vara gravid, hahaha.. känner mig knappt gravid förutom att de är en liten en som sparkar på rätt vilt därinne vissa tider på dygnet=)
Järnvärdet var uppåt igen vilket är chockerande, men givetvis grymt! I övrigt kan jag inte låta bli att le åt hur otroligt lika de är i både viktuppgång och storlek på magen! Med barn 2 är de ju vanligt med större mage men jag låg på 24 cm vilket inte var så mkt större än Amanda!
 
v25 med bebis i magen
Blodtryck: 101/65
Järnvärde: 133
Vikt +1,7kg (totalt 1,7kg)
Hjärtljud: 148
Magmåttet: 24cm
 
v25 med Amanda
Blodtryck: 100/55
Järnvärdet: 120
Vikt: + 1.2kg (totalt 1.6kg)
Bebis hjärtslag: ca 152
Magmåttet: 23cm
 
Sitter just nu och funderar på att beställa lite bebiskläder. Kikat igenom storlek 50 och 56 och nått mer plagg lär behövas men inte speciellt många ;) kanske 2 till pyjamasar och 2-3 bodys och samma med byxor! Fast när det inte behövs så många plagg kan man ju unna sig lite finare märken, typ mini rodini eller kanske nått från molo =)

dessa 2 söta elefantbodysar ligger i kassan just nu men jag har inte klickat på bekräfta än, hehehe=)
förövrigt har jag äntligen beställt Amandas nya bordslampa till fönstret. har lääänge kikat på nått som ska passa in i rummet då hennes söta "gula kyckling lampa" vi köpte i Italien ska hamna i nya bebisens rum. Och den som söker han finner.. till slut;p
så här är resultatet, blir ju kanoners i hennes rum för färgerna matcher bla dokhushyllan, och bokhyllorna/vägghyllorna perfekt!
 
Nä imorn vankas nyårsafton och vi blir ett härligt gäng på 10 pers här hemma hos oss! så nu e de bara ta och börja fundera på sängen.. morgondagen lär bli låååång och Amanda lär vara vaken huuuur lääääänge som heeeeelst ;) ;) ;)
 
GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0