Jag känner mig väldigt nöjd!

Ja jag måste erkänna detta. Nöjd är jag verkligen över att denna graviditet (så långt) gått exakt som jag ville!) Jag jobbar ännu heltid (vecka 34 nu) och uppnådde mitt mål att jobba till 1/3! Eller ja.. de e en arbetsdag kvar i februari men tror knappast jag lär vara sååå dålig på måndag=)
Sen har jag faktiskt ändrat från heltid till 75% från 1/3 och 2 veckor framåt! Så två första veckorna i mars hade jag tänkt jobba mån-fre 09.00-15.30! Grymt sköna tider, lite sovmorgon och så hinner man sluta före 16 då rusningstrafiken är som värst=)
Sen får vi se.. mår jag bra jobbar jag ännu en vecka dvs 14-20 mars men det tar vi då! För då är jag ändå i vecka 36 och går i slutet av veckan in i 37.. dvs under denna tid kom ju typ Amanda ;p
 
Ja jag säger de igen: mår man bra fattar jag inte varför man ska vara hemma=) 
Annars så är ju allt som sagt bra. Var till spec mvc inför planering av snitt och det kommer att ske 1a veckan i april, dvs 4-8/4!! Det blir bra. jag vill inte ha barn före vecka 38=)
Var till mvc igår för lite mätningar och som med lilla Amanda ser värdena väldigt lika ut:
 
v33 med bebis i magen
Blodtryck: 103/65
Järnvärde: 125
Vikt +1 kg (totalt 3,6 kg)
Bebis hjärtslag: 140
Magmått: 30cm
 
v33 med Amanda
Blodtryck: 105/60
Järnvärdet: 125
Vikt: + 0.1kg (totalt 3.6kg)
Bebis hjärtslag: ca 156
Magmåttet: 32cm
 
Ja som synes är de vääääldigt likt förutom att magen faktiskt ÄR mindre denna gång! Jag följer min kurva perfekt men bär denna ännu mer innåt. Hon sa de igår att när man trycker och känner så känns det att livmodern är ganska stor men du bär största delen innåt. och jo.. jag mår bra men de jag märker av är att min mage inte är så happy=) Tarmarna har väl ingen plats där inne och magsäcken är ungefär 10 cm stor.. dricker plommonjuice för att hålla magen i schack vilket fungerar bra men är de nått jag ska klaga på så är de väl de =)
I övrigt har jag noll problem med fogarna, sura uppstötningar eller ryggont. Visst känns de.. men hallå de gör de för alla. Man är lite trött i kroppen, ländryggen får slita lite och bebis tar mycket energi men det upplever ju inte bara jag när man är höggravid, de upplever ungefär 99%!
 
Annars har jag långhelg så gick av igår och börjar jobba först 11.30 på måndag! Nice då hinner jag fixa lite här hemma! Hade tänt till piteå då barnens land har nyöppning där men de var så tråkiga erbjudanden så jag sket i de!
Beställt tv bänk hart jag däremot gjort! Från mio! Perfekt kan man svänga förbi boden på väg från jobbet, tar inte mer än 15 min extra typ o köra över boden så den anländer i slutet av nästa vecka till butiken! 
Såhär ser den ut för er som undrar:
 
Passar ju bra till vårt tv bord som oxå är från mio:
 
 
Ja och mer då.. vi har skaffat oss hemlarm: Sector alarm! Så nu är de kameror i huset och rökdektektorer och magnetlås vid dörrarna! Känns bra! Får man ned självrisken på huset till 0:- och dessutom sänker man kostnaden på villaförsäkringen då man har hemlarm! Tycker ffa rökdektektorerna känns bra. jag har alltid haft en viss oro för brand och varje kväll innan jag går och sover måste jag gå in till amandas rum och stirra på den där förbannade brandvarnaren till den blinkar rött (vilket den gör var 60:e sek..) jag måste veta att den fungerar innan jag kan somna.. visst är de sjukt! Så nu har vi ett grymt skydd här hemma och dessutom med nybyggt hus och alla dessa inbrott känns de bra att ha ett hemlarm!
 
Nä nu ska jag gå och se vad dottern gör! Gissar på att hon bygger halsband eller pärlplattor.. ungefär de bästa hon vet och pyssla!=)
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Håller med! Med Emilia jobba jag tills de var 2 veckor kvar till bf. Med Alma jobba jag till 13 december och födde 6 januari. Ville ha lite jul ledigt då 😉 Men jag kan lova att man klättrade på vägarna av att gå hemma. Tiden går ju så fort när man jobbar och har rutiner.

Amanda hade ju förresten gjort ett sånt fint halsband till Emilia. Gissa om hon var nöjd och berättade för alla hela dagen, om hennes halsband Amanda hade gjort 😉 Förresten har du hört att dom har haft sitt första bråk. Haha, våra stora flickor 😘

Svar: Ja men vad skönt höra nån mer tänker som jag! Tycker typ alla säger "men passa på o gå när du har chansen!"
Haha Amanda har ungefär 100 halsband hemma! ;)
Nä de har hon inget sagt om.. Vad hade då,hänt?
ouzzo.blogg.se

2016-02-27 @ 18:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0