vecka 30 är välkommen!

Ja men igår blev de vecka 30.. herregud va! mår bättre nu än tidigare. För 2 veckor sen hade jag betydligt mer ont men nu har de vänt igen! Ja får se när de blir sämre igen. Sammandragningarna är oförändrade men har mindre ont i bäckenet nu vilket är väldigt skönt. Kan kanske ha nått att göra med att bebis fixerat sig! Japp i förrgår hos min BM så kände hon de tydligt. då var vi ju bara i vecka 29 och jag har senaste veckan känt att de bara sparkar uppåt så de e en snabb liten bebis här inne. Hoppas inte hon/han e lika snabb på att vilja komma ut=) Men just nu känns allt rätt så bra!
Lite värden denna gång:
v29
Blodtryck: 110/70
Järnvärde: 129
Vikt: + 0.8 kg (totalt 2,6kg)
Bebis hjärtslag: 136
Magmått: 27 cm
 
Jämföra med Amanda, dock är Amandas siffror 10 dagar "yngre" så lite missvisande men ändå en hint!
 
v28
Blodtryck: 96/60
Järnvärdet: 129
Vikt: + 1.2kg (totalt 2.8kg)
Bebis hjärtslag: ca 128
Magmåttet: 27cm.. 4 cm på mindre än 3 veckor;)
 
Konstaterar snabbt att vikten är så knasig! Jag vet inte hur de kan bli såhär? två gånger på rad..
Magen är ju faktiskt också mindre denna gång! Amanda följde jag rätt bra samma vecka men här ligger den liiiite mindre om än de e marginellt. Kanske kommit ikapp till nästa besök eller så bär jag lite mer inåt denna gång!
Nästa besök blir i piteå på SMVC för utvädering och planering inför mitt ks. spännande o få ett spikat datum att räkna ned till! Gissar ju starkt på 6/4 men vem vet=)
 
Ja förutom bebis i magen o alla siffor och besök hit o dit så springer dagarna framåt här hemma! Jobbet går strålande än så länge! sista jouren gjordes igår och nu är de bara dagtid här framöver. Får ju gå from 12 februari om jag vill men tror inte jag satsar på de. Är fortfarande starkt inne på att jobba heltid tills slutet på februari (peppar peppar) är ju tveksam till de själv men jag hoppas jag inte behöver gå före 1/3 om än jag ev måste gå ned lite i tid!
Börjat känna att jag har fått ett hum om hur jag vill ha de i vissa rum iaf! Ni vet tavlor och sånt. just nu finns inget sådant allt typ:p men har beställt 2 och ska bara hitta nån snygg till vardagsrummet så kommer de upp en där med!
 
Nä nu ska jag njuta av att vara helt själv en lördagskväll men en varm dusch, lite chokladmousse och tv4play och sen blir de sängen vid 23.. kanske 24.. eller vem vet närmare 01=) Jag älskar ju o nattsudda:p
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag var ju samma med My. Hon fixerade sig jättetidigt och magen var betydligt mindre. Kul att det kan bli så också :) / Sara

Svar: Haha ja visst är de rätt skoj när kroppen gör lite tvärtom som man tänkt!!:)
ouzzo.blogg.se

2016-01-30 @ 23:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0