Saga 3 månader!

Underbara Saga, våran lättsamma och nästan alltid lika glada solstråle! Vad fantastiskt att vi fått två så otroligt nöjda och glada barn under spädbarnstiden! 3 1/2 månad har den lilla tjejen hunnit bli! Lite mer rutiner har vi fått in, natt gör hon mellan 21-22.30 och enstaka fall lite senare/tidigare. Just nu när de är sommar o varmt och man vill vara ute och njuta av värmen på kvällskvisten gör de oss inget. Även Amanda har snurrat dygnet nån timme galet och somnar runt 21-22 på kvällarna... men vadå egentid, herregud de kommer bara säga swish så är dom självgående och tonåringar=) Så vi njuter och tar sovmorgon till 9-10 istället=)
Till hösten blir de ju förskola igen för Amanda och då ska vi väl försöka snurra till båda barnens klockor så de somnar någon timme tidigare!
 
 
Annars då, amningen fungerar hur klockrent som helst och jag ska definitivt helamma minst 6 månader! Kanske vi börjar introducera nått sen, men jag trivs otroligt bra denna gång och vill bara Saga så kommer vi nog att amma i 12 månader (ja inte helt då) men tänkte slippa ersättning eftersom de ändå fungerar så bra med att amma, och vill hon inte äta välling så då får hon väll amma istället! Hon känns dock precis som Amanda som en väldigt aptitlig tjej som är nyfiken och tar flaska lika bra som bröstet (har pumpat 4 ggr sen födseln, senast idag! Får känslan hon kommer o älska mat/gröt/välling fast bara för de blir de väl motsatsen:p
 
Sover i egen säng gör hon om än hon ibland somnar bredvid mig när vi äter där på morgonkvisten vid 06. Fast jag brukar vara duktig och sätta på det lilla blöjlarmet om jag vet av att jag e trött, hahaha! De där med samsovning kommer ta länge för mig o acceptera men jag verkar ju ha tur med barn som trivs bra i egna sängar (om än Amanda just nu är inne i en period då hon ska sova med oss.)
 
 
 
Ja alltså försöker hitta något "jobbigt" eller "krävande" med vår lilla Saga men de e faktiskt svårt, jag kan äta precis VAD jag vill utan att hon reagerar, hon sover bra på dagen och sover bra på natten... nästan så man skäms av att skriva ut sånt då man vet att andra har betydligt mer "krävande" barn.. tänk så olika de är!
 
Ja faktiskt finns de en sak: hon spyr ju ungefär lika mycket som syrran sin.. vi kan tydligen inte göra barn med utvecklad magmun hahahahaha!
 
Längd och vikt är något mindre än Amanda, inte några stora siffror men skiljer drygt 700gr och ca 2 cm vid samma ålder! Verkar bli en superblond tjej (vilket inte är förvånande för vi båda var ju superblonda som små.. mest fascinerad att Amanda fick så mörka drag, fast de finns ju också rätt mkt hos båda våra familjer så!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0