nu har jag jobbat färdigt!

Japp i fredags sa jag tack o hej, då var det ynka 20 dagar kvar till mitt planerade snitt. Japp datum har jag fått: den 7/4 smäller de visst=) Återstår att se om den lille filuren i magen vill stanna kvar så länge till! Visst är de underligt, ibland får jag känslan att den kommer ut typ snaaart och ibland känns de som att den kommer stanna därinne föralltid! Men idag är det söndag, det innebär 18 dagar kvar.. herregud 18 dagar är ju ingenting! =)
 
Men min ledighet ska först tillbringas med ett påsklov! Jag och A ska fixa påskris och pynta ägg och göra söta kycklingar! Haha, eller så köper jag de mesta färdigt och så pyntar vi bara ;)
 
Var ju hos BM också, haha.. de e bara typ 1 1/2 vecka sen. Då såg de ut såhär:
 
Vecka 35 med bebis
Blodtryck: 93/70
Järnvärde: 127
Vikt: + 0,1 kg (totalt 3,7 kg)
Bebis hjärtslag: 135
Magmåttet: 31 cm
 
 
 v35 med Amanda
Blodtryck: 107/70 (det ökar sakta sakta lite!)
Järnvärdet: togs aldrig då det inte ens varit i närheten av risk under nån del av graviditeten!
Vikt: + 0.9kg (totalt 4.5kg)
Bebis hjärtslag: ca 140
Magmåttet: 33cm (1 cm på 2 veckor, följer den s.k "magkurvan" precis på linjen faktiskt!
 
Ja magen är ju mindre denna gång, så också vikten... blodtrycket är åt fanders och de märker jag av.. dricker ändå litervis med vatten dagligen men puuh de känns verkligen! Bebis tror min bm är en rätt liten en.. huvudet är inte speciellt stort vad hon kan känna. trodde på max 3000gr, kanske även under! Själv tror jag på en mindre än A men ändå kanske 3100gr.. beror ju på när bebis tänker anlända också=)
Fått känslan av att de är en liten tjej därinne.. spännande och se om jag har rätt :)
 
Annars då.. ja Amanda längtar och frågar ofta "kommer bebisen imorgon mamma?"  hon längtar precis som vi vääääldigt mkt nu!
Har även beställt väggdekor till bebisens rum, samt spjälskydd, och till Amandas rum en rullgardin och en födelsedagspresent till henne också!
Nä nu ska vi fixa lite våfflor till lunch och sen njuta lite av solen!
CIAO!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0