saga 6 veckor

Snäll, snäll, snäll! Så skulle jag beskriva denna tjej! Till skillnad från A har hon inte alls samma magproblem, om än hon har rätt outvecklad övre magmun och gärna spyr lite då o då! Är långt ifrån som med Amanda men några kräkningar per dag blir det!

Sover bra gör hon, kvällspigg som bara den, somnar sällan före 22… ska ta tag i hennes dygnsrytm om några veckor, men då hon är så snäll och tillfreds så gör det mig inte jättemkt att hon e vaken o ligger i soffan o ”ser tv” med oss på kvällarna. Fast när hon föddes var de alltid vid midnatt läggning och nu är vi nere vid 22 så 6 veckor till kanske hon sover vid 20.00=) de gäller att skynda långsamt hehe!

Äter på natten var 3-6e timme och på dagen om hon e vaken varannan timme och annars samma som natten! Känns bra att amma också, mkt mer naturligt och enklare än med Amanda.. kommer nog försöka amma längre denna gång, med Amanda blev det 9 månader, kanske ammar till 11 månader denna gång… och slipper isåfall ge ersättning överhuvudtaget.. ja vi ser väl=) Känns iaf skönt att det känns bra för hade lite halvångest för amningen före hon föddes!

Sover gör hon i sin bedside crib! VÄRLDENS bästa köp!!! På så sätt har jag henne nära utan att hon är i vår säng men hon vill gärna somna genom att man håller henne i handen och detta är ju absolut inget problem när hon ligger i sin säng! Dessutom kan vi använda oss av andningslarmet i sängen vilket jag älskar! Ja som jag nämnt tidigare har jag ju ångest för psd så när Saga var bara nån dag efterlyste jag andningslarm så nu äger vi två=) Ett som man sätter under madrassen (en platta) som känner av andningen hos ett spädbarn och larmar om detta upphör. Och så har vi ett blöjlarm som man fäster på blöjan och som känner av andningsrörelser också. Det senare använder vi om hon sover ute i vagnen eller dyl! Fantastiskt skönt för en nojjig mamma! Jag sover så mkt bättre än med amanda tack vara detta!! Och har betalat totalt 1500:- för 2 olika larm vilket jag säkert kan sälja för drygt 800:- sen.. så herregud för 700:- slipper jag vakna upp i halvpanik nattetid, jag slipper gå o kika på mitt barn var 10e minut för o kolla att hon andas och jag sover bra!!! Värt alla pengar i världen känner jag=) Blir nästan mest arg för att jag inte skaffade detta till Amanda!

Jaja nog om det.. Saga är precis som Amanda tokfrälst i nappen! TJIHOOO!!! Jag ville ha en bebis som tog nappen då jag tycker det har varit så otroligt bra med Amanda! Den ger tröst, trygghet, minskar risken för psd (återigen ett bra skäl) och hon kommer väldigt bra till ro med den när hon ammat. Denna lilla tjej har ibland ett litet snuttbehov och då e ju nappen helt perfekt!

Ja hon e som sagt väldigt tillfreds med livet och ler en väldans massa nuförtiden! Pratar har hon även börjat med och när hon är vaken är de babysittern lr, hänga ovanför axeln lr halvsitta i knät som gäller.. för o ligga plant fungerar ju inte, shit man kan ju missa nått!=)

 

Nä ska ta och hoppa i sängen strax, Saga brukar äta första gången vid 04-05 så hinner kanske få ett par timmar innan de e dags för lite nattmål=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0